Elektrik Parasını Ucuza Getirmenin Yolları

Bir sene iki sene öncesine kadar ödediğimiz elektrik paralarının günümüzde neredeyse iki katını öder olduk. Oysa ki bu elektrik paralarını biraz toriği çalıştırarak ucuza getirebiliriz... Yok canım, yok öyle bazı zibidilerin, vatan hainlerinin yaptığı gibi tel mel attırarak değil, o hırsızlık bize ters, hem de kul hakkı... Zaten o tür sayaçlarda kalktı bildiğim kadarıyla...

İlk önce hava karardı mı mumları yakın ve aile efradınızı alın çevrenize ''Hadi bakalım şimdi size Çayda Çıra Oyununu öğreteceğim.'' deyin. Peh peh peh! Eski folklorcuyuz ya... Ama bir türlü de öğretmeyin, öğretir gibi yapın, sakın öğretmeyin... Bir müddet böyle gider, elektrik yakmazsınız...

Bir başka öneri daha size, hava karardığı zaman ailecek uzun yürüyüşlere çıkın. Böylece evde ne lambalar yanar, ne de televizyon ve bilgisayarlar çalışır hem de siz sağlıklı yaşam için spor yapmış olursunuz. Bende ki de ne akıllar ama...

Sakın ola gidip de Elektrik İdaresine ''Vallahi billahi biz bu ay bu kadar elektrik yakmadık, sanki biraz bize fazla elektrik parası yazmışsınız.'' demeyin, derseniz de birilerinin ambulans ile sizi akıl hastanesine götürmesine hazır olun derim...

Evinizde tavla ya da satranç veya kızma birader oyunu varsa, oturun onlarla oyun oynayın, okey filanda olur, iyi vakit geçirtir... Tabi oynarken es kaza sizinkiler televizyon filanda açmaya kalkarlar ise de kaptın şu televizyonu oyuna konsantre olamıyorum deyin... Hatta bir ara ''Romantik olsun gelin okeyi de mum ışığında oynayalım.'' deyin, bakalım ne diyecekler...

Çamaşır Makinesi çok elektrik yakar, bunun için çamaşırlarınız el de yıkayın. Televizyonlarda çok elektrik yakar, açmayın onu da, ütüyü de ısıtmadan soğuk soğuk yapın ya da bizim öğrencilikte yaptığımız gibi bazılarını karyolanın altına koyun ertesi gün çıkartın... Arada sıra radyo dinleyebilirsiniz o da pilli olsun. Eeeee daha ne yapayım ben sizlere... Ah elektrik vah elektrik canım cicim, eskiden ne güzel ara sıra kesilirdin saatlerce...

02 Eylül 2023 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (2)
  • 8 ay önce

    Genel olarak iyi fikirler bunlar Ahmet abi de çamaşır konusu sıkıntılı biraz. Bence o kısmı silmek lazım. Yoksa ev hanımları linç eder sizi valla. Sizin için diyorum yani;) 685 lira geldi bu ay. Bir önceki 190 lira. Gerçi (45 gün kadar evde tektim) Şu klima için de öneri alalım diyeceğim de ilk okuldaki gibi defter kağıdından yelpaze yapın kardeşim dersiniz diye demiyorum. İzmir yanıyor abi. Çok fena... Ya da geçen ay gibi evdekileri yine İstanbul'a gönderip kayınçoya mı musallat etsem bilemedim:) Keyifle okudum. Saygılarımla esenlikler.