Eşek Hoşaftan Ne Anlar

Dünyada yaşayan canlı türleri ;İnsanlar,hayvanlar ve bitkiler olmak üzere üç ana gruba ayrılmaktadırlar.
Bu canlılar içinde çevresine ve hemcinslerine zarar vermeyen tek canlı türü bitkilerdir.kalan diğer canlılar insanlar ve hayvanlar ise zararlarını saymakla bitiremeyiz.Hayvanlar sadece açlık gereksinimlerini gidermek dışında hemcinslerine zarar vermezler rahatsız edilmedikleri sürece...
İnsanlar kendilerine hayatın bahşettiği Beyindenilen o muhteşem ödülü ne yazık ki çok kötü bir şekilde değerlendirirler.Hiç bir hayvan türü zevk için diğer canlıyı öldürmezken maalesef insanlar kişisel çıkarları devreye girince,vicdani duyguları devre dışı kalır,düşüncelerinde benim olsun da nasıl ve ne şartlarda olursa olsun yeter ki benim olsun,ben kazanırken başkalarına zarar vermemde bir sakınca yoktur zihniyetiyle hareket ederler...

Günlük hayatımızda kullandığımız bir deyim vardır;Eşek hoşaftan ne anlar...bu deyimi zevkini beğenmediğimiz kişilere söyleriz.Zevk keyifkelimesi genel ihtiyaçlar dışında,yani yemek ve içmek dışında eğlenmek amacı taşıyan eylemlerimizin adıdır.Zevklerimiz gelir düzeyimize göre değişmektedir.Örneğin;ortadirek bir vatandaşın zevkleri sınırlıdır sinemaya gitmek,sahilde yürüyüş yapmak gibi...Geilr düzeyi yüksek olanlar ise lüks restorantlarda,eğlence mekanlarında,gece alemlerinde dans etmek,içki içmek,Paris'te akşam yemeği yemek,lüks otomobillere binmek,lüks otellerde konaklamak,pahalı elbise ve takılar almak gibi çeşitli zevkleri vardır...
Soygunlar,dolandırıcılık,cinayetler günden güne artmaktadır.lüks yaşam özentisi,bu olayları bir nevi körüklemektedir.
İnsanlarda olan bu zevk duygusueşek hoşaftan ne anlardiyerek küçümseyip,aşağıladığımız canlı türü eşeklerde bulunmamaktadır.
Kızdığımız birinden bahsederken;hayvan herif beni aldattı,eşşeğlu eşşek beni kazıkladı şeklinde anlatırız...Beynimizin olmasını bir üstünlük sayarak bu masum canlılara haksızlık ve hakaret ettiğimizi düşünüyorum.
Ben kendi adıma karar aldım,bundan sonra hayvanların ismini kullanarak,kimseye hakaret sözleri sarf etmeyeceğim...ve bir şiirle yazıma son veriyorum.Tüm insanlara insani duygularımızı kaybetmeden mutlu yaşamlar diliyorum...

Gördünüz mü Hiç

Eşek öldüren güneşi görmüş olabilirsiniz,
Eşek öldüren eşek gördünüz mü hiç?
Pekii; insan öldüren insan gördünüz mü...!


Hakaret sayarak,hayvan herif diyoruz
Farkında olmadan iltifat ediyoruz
Birbirimizi vahşice öldürüyoruz
Eşek öldüren eşek,gördünüz mü hiç?

02 Haziran 2012 2-3 dakika 9 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 12 yıl önce

    👍👍👍Gördünüz mü Hiç

    Eşek öldüren güneşi görmüş olabilirsiniz, Eşek öldüren eşek gördünüz mü hiç? Pekii; insan öldüren insan gördünüz mü...! Hakaret sayarak,hayvan herif diyoruz Farkında olmadan iltifat ediyoruz Birbirimizi vahşice öldürüyoruz Eşek öldüren eşek,gördünüz mü hiç?

    👍👍👍Eşek öldüren eşek,gördünüz mü hiç?👍👍👍

  • 10 yıl önce

    Şiirkolik ailesine ve okurlarına çok teşekkür ediyorum..Bu deneme yazımın LİSTELENDİĞİNİ bugün tesadüfen öğrendim..çok mutlu oldum...Çok yoğun Güfte "şarkı sözü " çalışmalarım nedeniyle şiirkolik sitesine pek sık gelemiyorum..Bu siteyi bırakmayalım..