Eski / meyen Resimler

Günün birinde bakarız, uzun uzun geçmişe açılan çam kokulu ahşap penceren gönlümüzden gözlerimizle... Ömür denilen hayat; kum saati misali benliğimizden dökülür kum taneleri gibi yavaş ve hızlıca önümüze...

Hayatın neşesinde poz vermişiz bir köşede bakan gözlere doyumsuz gülüşlerimizle zamana not düşmüşüz, mekanın düzlüğünde... Bir kıyısında...Oldu gibi, üzüntülerimiz yansımış yüz kaslarına, gebe olan gözyaşlarına...Ölümsüz bakışlara...

Resim albümündeki resimlere teker zumlamışız nemli gözleri en ince ayrıntısına takılmışken taâ gideriz pozu verdiğimiz yaramaz çocukluğumuza...Hırçın delikanlılığımıza...Olgunlaşan yaşımıza...Daha dün gibi hatırlanır; üzerimizdeki yamalı, desenli elbisemiz ve düğmelerimiz...Sonra yanındaki kişilere bakarak yeniden yaşarız resimde kimler varsa...Yaşar, geçeriz diğer resme devam eden kesitlere her bakış sonrası derin bir iç çekeriz geçen değerli uzaktaki geçmişe....

Hayatın ördüğü nakış kanaviçelerini koyarız olduğu yere... Düğünümüzdeki gelinliği, omuzlarımızdaki al duağa... Bakışları bir sonraki resme kaydırırız, burnu sızlatan özlem kokusunu parmaklarımızın izine dokundurur sararan rengiyle alırız gözleri pencereden dışarı uzaklara... Bulunduğumuz yaşa değil, o 'an'a özeniriz gıptaca... Açmaya devam ederiz hayatın bir döneminde verdiğimiz dopdolu doğal oynama yapılmamış fotoğrafları...

Her resim hayatın yakaladığı bir andır resimde olduğu gibi göz gezdirdiğimiz resimler siyah beyaz olsa da anlamı özünde mutlu ve renkli... O yüzden albümlerdeki resimler güzeldir samimidir dijital baskılarının yaşandığı çaylak asrımızda. Dijital baskılarını işgal ettiği çaylak resimlerde..!

Eskiyen yaşımıza fener tutar geçmişteki çekilen resimler... Resim albümünün son resmine geldiğimizde içlenir kapatırız kapağını bir sonraki verdiğimiz yan bakışlı mutlu pozlara kadar kaparız ama gerçek resimleri çekene devam ederiz virgül koyduğumuz yerde kum saatini ters çevirip koyarız yerine...

Nemli duvarlarda, tozlu albümlerde ve taşıdığımız yerde eski resimlere her bakışta yeni özlemleri oluşturur yaşatır baktığımız resimlerde neler varsa..!

10 Eylül 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar