Ev Kiralık Ama Vatan Bizim

15 Temmuzun yaşandığı günlerde görmüştüm bu vurucu cümleyi, nerede gördüğümü de şu an anımsamıyorum. Yüreğime bir çivi gibi çakılmıştı. Türk'ün vatan sevgisinin kısa bir özeti de olsa kocaman kocaman bir anlam katıyordu hayat ve bağımsızlığımıza, tek bir cümleyle...




Olabilir diyordu vatan evlatları, olabilir. Asgari ücret ile de geçinsek, evimiz de kira olsa, kendi mülkümüz olan hiç bir şeyimiz olmasa bile, bizler bu vatanın gerçek sahipleriyiz. Gazi'nin de dediği gibi ''Söz konusu vatansa gerisi teferruattan ibaret.''




Ev kiralık da vicdanlarımız ne kiralık, ne de satılık. Bizler bu vatanı, taşını toprağını, kurdunu, kuşunu, köylüsünü, şehirli'sini, Karadenizli'sini, Güneydoğulu'sunu, Egeli'sini, ayırım yapmadan sevmişiz... Ne işimiz olur darbe ile darbeciler ile vatanın kuyusunu kazmaya çalışanlarla... Ben ayakkabımı yaparım, öbürü simit satar, kimisi minibüsünde direksiyon sallar, bir başkası ihracat yapar. Öğrenciler en iyi şekilde öğrenmeye bakar. Bu vatan da sevgi dolu insanlar ile kıyamete kadar dimdik ayakta tarih de ki yerini alır...




Taaa Nuh Tufanına kadar gider tarihimiz ve daha öncesi de var mutlaka... Ne badireler atlattık, ne saldırılar oldu ülkemize ve insanlarımıza... Ama mutlaka vatanını seven insanlar ve bizler kazandık eninde sonunda... Prof. Fritz Neumar, ''TÜRKLERİ tarihten çıkarırsanız geriye tarih diye bir şey kalmaz.'' diyor...




Birçoklarımız asker ocaklarında vatani görevimizi yerine getirdik. Bizler davul zurna ile göndeririz evlatlarımıza askere... Ölürse şehittir, savaşıp da yaralanırsa gazidir... İkisi de bizim insanımız için büyük şereftir... ''Her Türk asker doğar.'' diye yürüyüş kararı saymayan var mı askerde? Ordu Milletizdir vesselam... Dünyada mekan ahrette iman desek de kimimiz ev sahibi, kimimiz kiracı olsak da aslında dünyada hepimiz kiracıyız. Gün gelecek gerçek mekanımıza varacağız. Vatan sevgisi kıyamete kadar bitmeyecek bu ülkenin toprakları üzerinde ... Evlerimiz kiralık olsa da vatan hep bizim, hep bizim olarak kalacak...

01 Ekim 2018 1-2 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 5 yıl önce

    Gazi'nin de dediği gibi ''Söz konusu vatansa gerisi teferruattan ibaret.''

    Bu söz Mustafa Kemal Atatürk tarafından söylenmiştir

    Gazi'nin de dediği gibi sözü ne acı

    Bu kadar zor mu Gazi Mustafa Kemal Atatürk demek😙

    ne üzücü ulu önderimizi gazi kelimesiyle ifade etmek ne üzücü esef duydum Ahmet bey😙