Evine Dön Çok Özledik Seni

Bizi terk edip de yabancı diyarlara gitmişsin, yapma, etme, gitme, biz sensiz ne yaparız, aç karnımızı nasıl doyururuz? Sen evimizin neşesi, sohbetimizin baş köşesi, midemizin misafirisin... Sayın saygıdeğer pek kıymetli Hamsi, evine dön, çok özledik seni çoluk çocuk maaile...

Sen azaldın mı bize de bir haller olur, biz de azalırız. Kafamız çalışmaz olur billahi! Deden Kalkan Balığı, emicen İstavrit, Dayın Çinekop, Baldızın Sarıkanat, Büyük büyük deden Orfoz, kilolu enişten Ton Balığı, hep gelir giderler bizim kıyılara... Sen neredesin, yoksa küstün mü bizlere? Küsme bizlere Hamsicik... Küsme ki bizim de midelerimiz bayram etsin...

Hamsicik bilirim ki Karadeniz'i çok seversin. Karadeniz de, biz Karadenizliler de seni çok severiz. Sevdiğimiz için soframızın her zaman baş köşesindedir yerin. Ama epey zamandır yoksun, küstün mü bize, küsme...

Sevgili Hamsi biz senin en kıymetli sevenleriniz. Sen bize atalarımızdan yadigar sın. Yerim ben senin o yanaklarını, yerim ben senin o kafanı, yerim ben senin hatta kuyruğunu ve kılçığını... Söyle bana, söyle, senden başka bize kılçığını ve kuyruğunu yediren başka hangi balık var? Bu da işte seni bizim gözümüzde çok, hem de çok büyütüyor. Büyütmek ne kelime, hatta seni ve kardeşlerini yere göğe bile koyamıyoruz Hamsicik...

Vallahi billahi tava bile özledi seniz Hamsi Kardeşim. Başka balık koyuyoruz inan ki seni pişirirken çıkardığı o muhteşem sesi bile çıkarmıyor. Adeta isyan ediyor tava, ''Bula bula bunu mu buldunuz bana hamsi getiriiiin çabuuuk.'' diyor gibi geliyor bize uzaktan...

Senin yüzünden Samsundaki, Giresun da ki, Trabzon'da ki, Rize'de ki, Ordu'da ki bebeler durmadan ağlıyorlar. Hatta bebelerin rüyalarına bile giriyormuşsun. Bilirim ki Karadenizli hemşehrilerim, senin elli altmış türlü yemeğini de yapıyorlar yapmasına da, şimdi sen bizim denizlerden uzaklaşınca, maalesef beylerine ve çocuklarına bu yemekleri fazlaca yediremiyorlarmış, o yüzden de ev de kavgalar gürültüler oluyormuş. Hamsicik evine dön lütfen, dön de şenlensin hanelerimiz, sonra midelerimiz. Anladık karşı kıyılardakilerinde sana ihtiyacı var ama, sen onlar kadar bize de lazımsın...

13 Ocak 2020 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar