Ey Gece Ört Üstümüze Güzelliklerini

Ey gece, ellerini uzat bana ötelerden, yüreğini uzat. Ufak bir çocuğun annesini görüp de kollarına son sürat koşması gibi, koşayım ben de sana. Gözlerim en çok aydınlık zamanlarda gördü ihanetleri ve kalleşlikleri. Geceyi gözyaşları ile yıkayanlar daha iyi bilir gecelerin hikmetini ve değerini. Gecenin sakin olanı da güzeldir, az hafif müziklisi de. Cırcır böceklerinin senfonisine bayılırım çoğu zaman hava laciverte boyandığında, hafifte gökte bulut olduğunda. Görmesem de onları konserlerine kulak veririm her zaman. Beş kuruşta ücret istemezler. Hava kararıp da biri başladı mı ötmeye ardından binlercesi koro oluşturur. Belki de kim bilir o ilk sesi çıkaran ''Sesime ses veren yok mu?'' kelimesini bizim anlamadığımız bir lisanda söylüyordur arkadaşlarına...



Hain pusular, kalleşlikler, bu gün dolunay var her taraf kabak gibi ortada kimselere hainlik düşünemezsiniz tabi bu aydınlıkta. Ey gece ört üstümüze güzelliklerini, geçit verme, çirkinliklere, aymazlıklara. Sadece dağların adı çıkmasın geçit vermez diye. Gecenin de bir hükmü olmalı. Rabbimde öyle buyurmuyor mu yüce kitabı Kur'an-ı Kerim'de ''O, öyle bir Allah tır ki içinde dinlenesiniz diye sizin için geceyi, göresiniz diye de gündüzü yaptı. Elbette bunda söz dinleyecek olan bir kavim için ayetler (ibretler) vardır.''



Her gecenin mutlaka bir sabahı var. Gözlerini tavana diktiğin zaman, hangi şeyleri doğru yaptım, hangilerini yanlış yaptım diye düşünmeli insan. Hazreti Mevlana ''Başkalarının kusurlarını örtmede gece gibi ol.'' diyor. Bana yanlış yapan dostlar zamanında, hepinizin yaptıklarını çoktan unuttum bile, benim ile mezara gider artık o yanlışlar merak buyurmayın. Benimkilerini de birileri unutmuştur inşallah...



Bazı zaman geceyi az da olsa aydınlatan ateş böcekleri gelir aklıma ve sadece gece görebilen ve hareket edebilen baykuşlar bir de yarasalar. Ne kadar romantik canlılar gece yaşayıp gece hayatı sürüyorlar ve gece rızıklarını arıyorlar. Hiç bir dişi yarasa veya dişi baykuş eşine ''Bu gece neredeydin, nerede feneri söndürdün?'' demiyor, diyemiyor...



O gece olmasa anlayabilir miyiz güneşin kıymetini. Karanlıklar ve cahillikler olmasa anlayabilir miyiz iki cihan güneşi Hazret Muhammed sav.'in hangi insanların yüreğini ısıttığını, hangi coğrafyalara ışık ve güzellikler saçtığını. Karanlıklar ile dolu bir coğrafyaya güneş gibi aydınlık saçtığını...



Çoğu zaman gece yazıp çizmek daha verimli oluyor. Sizinkini bilmem ama ben de böyle. Her taraf sessizleşmiş el etek çekilmiş bir kenara. Yanına da çayını ya da orta şekerli kahveni alırsın. Hele bir de çocuklarda tatilde iseler değmeyin keyfime yani. Çok eskilerden bir şarkı geldi bakın şimdi aklıma ''Zulmet ile ayrılık bestesi yapar, beni düşünceye salan geceler.'' diye devam eder gider. Müzeyyen Senar o güzelim mikrofonu eline aldığı zaman...



Geceler sabahlara gebe, sabahlar gecelere. Allah'ın varlığının en güzel delillerinden her ikisi de. Geceniz aydınlık gündüzünüz de bereketli olsun diyelim çene kaparken. Sevgi ve saygılar yine...

07 Nisan 2013 2-3 dakika 1378 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 11 yıl önce

    Ahh! be usta. Soluk soluğa okudum.Her yönüyle muhteşimdi. Hayranım inanın kaleminizin yetisine sayın hocam.Yine mükemmel akıcılığıyla,, bambaşka dünyaların kapılarını ardına kadar açıp buyur ettiniz. Teşekkür ederim gece, bizi esrarengiz bir sevgili olarak kendisine çağırır.Bazende okumasını bilene uzun bir şiirdir ki, nice şiirler ilham etmiştir şairlere. Kutlarım Ahmet bey değerli yürek emeğinizi.Selam ve sevgilerimle. 👍

  • 11 yıl önce

    👍

    Gece örter ya karmaşayı, pisliği... O yüzden güzeldir ya İstanbul veya başka şehirler geceleyin... Ay bir başka parıldar Hisar'dan boğaza vururken şavkını..veya bir balıkçı köyünün küçük limanında başka parıldar...Gündüz pisliklerini görüp burun kıvırdığımız sular, gece düşlerimizi yazdığımız sayfalar olur.... Bu yüzden severiz geceyi, bu yüzden severiz gecedeki bizi... Bizdeki geceyi Şair'im..

    güzel yazınıza en içten tebriklerimle..

    gün her daim bereketiyle doğsun gönül hanelerimize.. sevgi ve saygılar