Felaket Tellallığı Zor Bir Meslek

Zaman zaman siz de rastlıyorsunuzdur medyada olsun, sosyal medyada olsun kahinlerin yaşadıkları çağ ve daha sonra yaşanacaklar ile ilgili görüşlerine... Kehanet demesek de olur, sadece tahmin bunlar.... Kimisi tutuyor, kimisi tutmuyor, ama yine de herkes, hatta TC numaralı kimliğinde Müslüman yazanlar bile zaman zaman, bunların ağzının içine içine bakıyor...

Müslümanlığın kahinler ve bu tip insanlara bakışı Hazreti Muhammed sav. zamanından beri bellidir ve değişmeyecektir illaki.... O zaman şu soruyu sormamız lazım hem kendimize hem de çevremize... Gayb alemi ile ilgili Hazreti Peygamberin bile bir saniye sonrasını bilme durumu yoksa, neden bu kahinlerin sözleri temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp önümüze sürülmektedir muhtelif zamanlarda...

1996 yılında hayatını kaybeden Baba Vanga, 51'inci yüzyılda Dünya'nın sonunun geleceğini tahmin etmiş... Bak bak bak... Şimdiki insanların ve de belki on onbeş nesil sonrası yaşayan insanların bunu görme şansı var mı, yok... O zaman salla gitsin. Peygamberlere, büyük meleklere bile bildirmemiş iken Yüce Yaratıcımız Allah kıyamet saatini, uçmuş Baba Vanga demek ki...

Nostradamus denen kahin bunların ağababaları... Şu tarihte Türkiye'de ya da başka bir yerde deprem olacakmış diyor, beş sene önce ya da on sene yirmi sene sonra orada deprem olmuş... Büyük bir savaş çıkacakmış, şu tarihler arasında, sel felaketi de olacakmış, büyük bir devletin başkanı suikasta kurban gidecekmiş, daha bir sürü deli saçması, bak bak, nasıl da bildi yahu! Bizim ülke zaten fay hatları üstünde, dolayısıyla burada deprem olur, olmaması diye bir şey söz konusu değil... Büyük devletlerin düşmanı çoktur, illaki başkanlarına bir şeyler düşünüyordur şer güçler, sel de bir tabiat olayı, Allah'ın dilemesi ile gerçekleşen...

Nedir bu adamların böyle gelecek ile ilgili tahminlerde, öngörüler de bulunma merakı? Muhtemelen psikolojik rahatsızlıkları vardır bunların... Üstünlük taslama, bak ben diğer insanlardan farklıyım havası yaratma, böyle durumlar olabilir... Sonuçta her şey ilahi kader doğrultusunda yaşanacak ve de yaşanıyor, bunu anlaması lazım inanan insanların... Bir zaman adının önünde Medyum kelimesi olan bu arıza tiplere vergi numarası bile verdi devlet...

Ben sadece gülüp geçiyorum kahinler ile ilgili bir yazı çıktığı zaman basında ya da sosyal medyada... Aynen siz de öyle yapın. Ebû Hüreyre (r.a.) den yapılan rivayete göre, Peygamber (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Kim bir kâhine gider de onun dediğini tasdik ederse, o gerçekten Muhammed'in (s.a.v.) üzerine indirileni inkar etmiş olur." Bu kadar açık ve nettir gelecekten haber verme ile ilgili konular üzerine söylenenler...

Ciddi gazetelerin bu tür haberlere hiç bulaşmaması ve insanların kafalarında da kavram karmaşası yaratmaması en büyük dileğimizdir... Unutmayalım ki bu tür yazıları bilinçli olgun insanlar okuduğu gibi, daha olgunlaşmamış çocuklar da okumaktadır. Onları bu gereksiz bilgiler ile zehirlemenin bir alemi yok. Geçmiş yaşandı bitti anılarda saklı, geleceğin ise bir saniye sonrası bile muamma, anı yaşamak, şimdiki zaman içinde günlerimizi doğruluk içinde yaşamaya çalışmak en güzeli olsa gerek...

30 Eylül 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar