Filmlerde Dünyayı Kurtaranlar Gerçekte Dünyanın İçine Edenlerdir

Dünya Sinemasının bir numaralı merkezi ve kalbi durumunda Hollywood. Her sene yüzlerce senaryo film haline dönüşüyor ve dünyaya servis ediliyor Amerikan Sineması Hollywood tarafından. Teknik imkanları çok üst düzeyde haliyle Hollywood ve Amerikan Sinemasının...

Her türlü fantastik ve sıra dışı filmlere, aksiyon ve atraksiyon dolu sahnelere, görsel efektlere imza atıp adeta büyülü bir dünyanın kapısını ardına kadar açıp seyirciyle buluşturabiliyorlar... Bu filmlerin bir kaç tanesini inceleyelim bakalım...

''2017 yılının sabırsızlıkla beklenen en heyecan verici filmleri arasına adını yazdıran Geostorm;''

''Birçok etkileyici yapımla karşımıza gelen ve dünyanın en zengin yönetmenleri arasında yer alan Roland Emmerich, bu kez de 2004 yapımı Yarından Sonra (The Day After Tomorrow) ile karşımıza geliyor.''

''Steven Spielberg imzalı olağanüstü bir yapım olan Dünyalar Savaşı (War of the Worlds) aslında felaketin de ötesinde bir yapım olarak karşımıza geliyor.''

''Vizyona girdiği döneme damgasını vuran Armageddon, konusu ve güçlü oyuncu kadrosuyla da fark yaratmıştı. 1998 yılında vizyona giren bu film; Jonathan Hensleigh romanından beyazperdeye uyarlanmıştı.''

''1990’lı yılların en dikkat çeken yapımlarından biri olan Kurtuluş Günü (Independence Day), 2016 yılında da devam filmiyle karşımıza gelmişti.''

''Aksiyon - Macera türündeki filmin başrol oyuncuları arasında Sylvester Stallone, Paz Vega ve Richard Grenna gibi ünlü isimler yer alıyor. Yaklaşık 300 milyon dolar gişe hasılatı elde eden Rambo II, En İyi Ses Kurgusu dalında Oscar'a aday gösterildi.''

Yukarıda ki örnekler Sam Amca'nın Hollywood Sinemasından sadece bir kaç örnek. Bunun gibi daha onlarca örnek var. Sinema Amerika'da uzun zamandan beri bir endüstridir... Bir çok ülkenin ihracat rakamlarından bile fazla satış yaparlar tüm dünyaya... Dünyada ki bütün iyilikleri, kötülerden dünyayı kurtarmayı her ne hikmetse hep Sam Amca'nın evlatları yapar. Bu işi kimselere bırakmazlar. Oysa ki gerçek nasıldır? Tabi ki çok farklı...

Taaa, Birinci Dünya Savaşından beri Sam Amca ve evlatları dünyanın başına bela olmuştur. 1933 Yılında Adolf Hitler'in iktidara gelmesi 2. Dünya Savaşına da giden yolun başlangıcı olmuştur. 1 Eylül 1939 da Almanların bir oldu bitti ile Polonya'ya saldırması ve 1945 e kadar süren altı yılda milyonlarca insanın ölmesi ve büyük yıkımlarla son bulmuştur. Japonya Teslim olmak üzereyken sırf denemek maksadı (Patlayacak mı patlamayacak mı) ile iki tane atom bombası atılmış ve yüzbinlerce insan bir an da yok olmuş cesetleri bile bulunamamıştır... Sonrasında 1950 li yıllarda Kore Savaşı yine Sam Amca'nın ve evlatlarının vahşice giriştiği cinayetler... Bitti mi, tabi ki hayır. Kana doyar mı Sam Emmi, ne emmisi pardon Amca? 1970 li yıllarda yaşanan Vietnam Savaşı ki Sam ve zibidileri bu savaşta ikinci dünya savaşından bile daha fazla bomba kullanmışlar ama yine de Vietnam'ı teslim alamamışlardır... Daha sonra Afganistan, Somali, Irak Suriye...

Hani kurtarıyordu bu Sam Amca'nın veletleri dünyayı bir şekilde. Oysa ki amaç belli, Hollywood ile insanların ve milletlerin bilinçaltına biz ne kadar insancılız, dünya bize ne kadar muhtaç olgusu yaratmak ve sonrasında ise dünyayı mankurtlaştırma ve köleleştirme işlerini de bir şekilde kamufle etmek, doğal bir zemine oturtma gayreti...

Dünyanın içine etmekten niye vaz geçmezler Sam ve nemrut evlatları? Dünyanın en büyük silah şirketlerinin iflas etmesi demektir bu da milyarlarca dolar zarara denk gelir. ''Bas bas dolarları dünyaya, bir daha mı geleceğiz dünyaya.'' en sık söyledikleri şarkı da budur sanırım.

21 Mayıs 2021 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar