Gıkı Bile Çıkmadı

Evet, çok kısa da olsa ona iyi davranmalıydım. Canım cicim demeli, birazda ellerimle sevmeliydim. Bu da onun kaderiydi işte... Allah onu da biz insanlar için yaratmıştı. Gıkı bile çıkmıyordu kardeşlerinden ayrıldığı, koparıldığı zaman.

Kim kopardıysa onu hayattan, öyle ya ağzı dili yok ki ona lanet bile okuyamaz, küfür bile edemez, tek bir kötü söz dahi söylemezdi... Hatta içinde birileri varsa, onlar bile sesini çıkaramazdı... Nihayetinde onlarda elma kurduydular, ağızları var dilleri yok. Hatta ağızları dilleri bile yok belki... Şehzadeler Şehri Amasya'dakiler de bayağı meşhurdu...

Hani Nazım demiş ya ''Sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?'' sanırım öyle bir mecburiyet yok... Elmanın bizi sevmesi şart olmasa da, elma yanaklı ufacık çocukları, mini mini bebeleri hepimiz bir başka severiz, gider yanaklarında bir de makas alırız... Makas da bizi tatmin etmez bazen, bir de popolarına şaplak vururuz... Şaplak da yetmez bazen alırız kucağımıza havaya atıp tutmaya çalışırız. Tutarsak sıkıntı yok da tutamazsak, sıkıntılar çıkabilir...

Bizim memlekette her şeyin bir güzeli var. Yöre yöre güzeller çıkar ortaya. Diyarbakır da Karpuz Güzeli seçilir mesela, İzmir'de Üzüm Güzeli, Antalya'da Portakal Güzeli, Mandalina Güzeli, Hatta Muz Güzeli, Giresun'da Fındık Güzeli, Siirt'de Fıstık Güzeli... Onlar olur da Elma Güzeli olmaz mı? O da vardır mutlaka...

Bu elma zibidisinin, zibidi dediğime bakmayın, sevdiğimden takılıyorum ben ona, dünya üzerinde 7500 den fazla çeşidi varmış. Her gün bir elma çeşidini denemeye kalksak bile 20 yıldan uzun sürecek hepsini denemek...

Malusdomesticaphobia adında bir fobi var. Yani elma fobisi imiş bu da... Bende ilk defa duydum. Gerçekten çok ilginç bir ismi var... Sabah yenen bir elma, uykuyu açıp kendine getirmede kahveden çok daha etkiliymiş bunu da belirtelim...

Jonglorlük yapmak istiyorsanız her türlü elmayı kullanabilirsiniz... Yere düşse bile kırılmaz, etmez, size sıkıntı vermez... Bir de çocukluğumuzda hatırlarsınız Elma Şekeri vardı, elmaların üstüne biraz şeker sürer biz çocuklara ikram ederlerdi sokaklarda abilerimiz...

Bir elma yüzünden dünyaya sürgün geldik, diye de düşünmeyin sakın. İyi ki de gelmişiz dünyaya. Anladık, imtihan varsa da, biz de o zaman derslerimize iyi çalışacağız ki o sürgün ile geldiğimiz dünyadan, cennete tekrar dönelim, orayı kazanalım... Hem de size çok önemli bir kopya vereyim mi? Ama kimselere de söylemeyin. Bu dünyada ki imtihanlarda kopya çekmek serbest, hatta kopya çekmeye ödül bile veriyorlar, hem çekene, hem de çektirene... Benden söylemesi...

21 Mart 2023 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar