Gizli Saklı Yeni Kayıp Mehmet'e Mektup

Merhaba Mehmet ,

Uzun süredir bunalım takılıyordum.Çok haklı sebeplerim vardı tabi.Sana ne olduğunu anlatmayacağım.Bir daha tanrı böyle acı vermesin.Kendimi yatıştırmak toparlamak için çok
Uğraştım.Biraz daha uğraşırım.Sonra geçer.Hiç bir zaman yazmayı bırakmak gibi bir lüksüm yok.Benim sorumluluklarım var bu dünyaya sözüm var.Anlat dersen anlatamam Mehmet her şey anlatılmaz.Benim de hatalarım oldu.O zaman sorumluluğumu bileceğim.Aşk işi değil aşk işi olsa kolay.Beş altı şiir patlatırım,bitti gitti.Eli elime değmemede olur.Gülme Mehmet.
O konuyu kapatıyoruz.Başka şeyler konuşalım.Yaa Mehmet bir şiirini bile okumadım yazmaya devam ediyor musun.Benim şiirlerimi okudun mu?Okusan ortaya çıkardın. En az yirmi beş yıldır saklıyorum mektuplarını iki adet sanırım.En azından bir kısmını yayınlayacağım.Adını ekleyeceğim.Kaybolup gidecekler.Harika bir yazın dilin var.Off off
Eskiden yorum yazardım okuduğum şiirlere haa derdim birkaç şair sevindireyim.Uzun süredir hiç yorum yazmıyorum.Yazamıyorum.Sanki içime yel değmiş bir kırgınlık var.
O gün bir uzak tanıdık laf aramız da iki kitabı karşılaştırışken o bilimsel araştırma şiir zevk işi dedi.Cinim tepeme çıktı tabi o sinirle .'İki kitabı karşılaştırırken o bir bilim eseri senin ki yani şiirlerim zevk dedin.Bee arkadaşım şiir yatak odası değil.Şiirler giyinik aç pencereli porno da değil.Sahip çık şiir sanatın en zoru öyle kolay okunduğuna bakma.' Ve en son benim şiirlerim anlımın akı dedim.Yanıt olarak.Sonra utandım bu kadar insafsız olmamam gerekirdi.Biraz daha anlayışlı sabırlı olmalıydım.Ona şiirin nasıl zor yazıldığını anlatmalıydım.Öyle oturup şiir yazalım denildiğinde yazılmayacağını hiçbir zaman şiirin şairin keyfine göre takılmadığını anlatmalıydım.Ne de olsa bunu söyleyen bir tüccar.Mehmet bu arada tüm tüccarlara saygılar yollayalım.Kasıt yok yani söz gelişi.Yine de özür dilemek isterdim.Nedenini sorarsan her insanın içinde gizli saklıda olsa şiir vardır.Şiir sevgisi vardır.Şiir aynı zamanda şarkı ağıt ve de düğündür.Düğündür diye niye ekledim bilmem ki.İçimden geldi.
Nasıl bu hale geldik toplum olarak.Eskiden şiir destandı dilden dile dolaşan.Eskiden türküydü yine dilden dile dolaşan.Bu gün değişen nedir? Bütün bunları şiirden soyutlayan ayıran hangi mantık.Ve aşk en çok şiir kavuşulmayan. Bu konu derin Mehmet tabi ki düz yazıda emek ister.Biraz çabayla çalışmayla çok okumayla iyi veya kötü çok insan düz yazı yazabilir .Şiir de yazabilir fakat bir duygu yoğunluğu coşkusu ve hayatın soruları olmadıkça
Şiir şiir olmaz.Şiir bir zevk işi değildir.Sanıyormuşsunuz ki ben düz yazı yazamam.Yazmam diye tutturduğu romanı istesem üç ayda bitirim.Her yere yazdım 'Yazmıyorum lan dünya ne yapabilirsin ki bana' diye .Benim için ikisi arasında ki fark .Düz yazıyı yazmayacağım,dedim mi? Yazmam.Ama şiiri yazmam desem de ne çare yok yazarım.İster zevk işi deyin (Bence acılar) ki değil sen bunu bilirsin Mehmet olsa olsa bir duygu seli.Paylaşılması gereken.
Açıkça Mehmet hani derler ya Allah kahretsin ben şiiri seviyorum.
Mehmet yoruldum.Bak bu gerçek sana şiir zevk işi arkadaşım.Ne diyeceğim yaşlanıyorum galiba çok çizgi yok gözlerim altında ama sanırım mor.Ve betim benzim de soluk.Sen nasılsın şimdi göbek çıktı mı?Diyeceğim de komik olacak.Görmedik birbirimizi.Yarın söz senin yaktığın şiirlerin yerinede yazacağım.Yarın belki gözümde ki ışık geri gelirde kapatır morlukları.(Acaba şekerim mi yüksek boşuna mı?Göz üzerine edebiyat yapıyorum) Mehmet her neyse çok çok selamlar.Kendine iyi bak.

Selamlar
20-6-2012

21 Haziran 2012 3-4 dakika 27 denemesi var.
Yorumlar