Gözüme Çarpanlar

Sn. Erdoğan Başkanlığında kurulan 61. hükümetin proğramı açıklandı.
Ekonomik proğrama baktığımız zaman genelde olması gerekenlerin yeraldığını görüyoruz.

Bu proğramda bana ters gelen konular ise,
-nükleer enerji israrının maalesef tüm hızıyla sürmesi,

-İstanbul'a yine bazı öncelik ve ayrıcalıkların tanınması ki bu durumun Anadolu'nun diğer şehirlerinin ekonomik ve sosyal gelişimini olumsuz etkilediğini ve İstanbul'u da zıvanadan çıkarak şehrin tarihsel, ekonomik ve sosyal dokusunu bozduğunu düşünüyorum.

Örneğin, İstanbul'a iç göçlerin hızlanması, bu durumun şehrin sosyal ve demoğrafik yapısını bozması, gecekondulaşma ve talanın artması, arazi mafyası gibi kanun dışı oluşumların artması, kaçak işçi çalıştırma, merdivenaltı imalathaneler ve dolayısıyla kayıt dışı ekonominin artması, böylelikle sağlık, eğitim, ulaşım gibi hizmetlerin yetersiz kalması özellikle tarihsel ve bulunduğu konum açısından çok önemli olan şehrin adeta büyük bir köy haline gelmesi gibi.

Raporda bir de "çalışma hayatının Avrupa standartlarına çıkarılmasına çalışılacağı" belirtilmiş.
Ekonominin büyük bir kısmının kayıt dışı yani vergi ödemeyen kaçak ekonomi, durumunda olduğu, işçilerin fason çalışan firmalarım elinde her türlü sosyal ve sendikal haklardan yoksun özellikle sigortasız ve kaçak çalıştırıldığı, hatta geçmişte kazanılmış haklarını bile kaybetmiş durumda olduklarını düşünürsek, bu maddenin yaşama geçirilmesinin önemi anlaşılıyor.

Ne diyelim, herşeyin olması gerektiği gibi olması dileğiyle..

Hoşçakalın, iyi hafta sonları

09 Temmuz 2011 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar