Gözyaşı

Hepimiz gözlerimizin asıl işlevinin görmek olduğunu sanırız. Ama gözyaşı gözlerimizin asıl işlevinin görmek olmadığını kafamıza vura vura anlatan bir hazinedir. Gözyaşı bazen çaresizliktir. Bazen rahatlamanın bir yolu, kelimelerin tükendiği, dilin söyleyemediği yüreğimizdeki acıları hafifletmek için dökülen su tanecikleridir. Bir insan gözyaşı dökebiliyorsa hala insani duyguları kalmış demektir gözyaşı, uğruna dökülen şeye ne kadar değer verildiğini gösterir. Kadın ve çocukların en etkili silahıdır gözyaşı. Ruhumuzla bedenimiz arasındaki tek gerçektir gözyaşı. Bize insan olduğumuzu hatırlatır. Ruhun elle tutulabilir gözle görülebilir olduğunun ispatıdır. Kalp kaynağından doğar ruh kanallarından geçip gözümüzden akan bir pınardır. İnsanın içindeki tüm duyguların bir anda tutulamayarak dışarı çıkmasıdır. Bazen acı, bazen sevinç verir insana. Gözyaşı bir insanın hayatta geldiği son noktadır; O anda her şeyin anlamsız olduğu bir andır. Gözyaşı ızdırabın sessiz damlalarıdır. Gözyaşı doğruluğun ve samimiyetin simgesidir. Hislerimizin bizi hiçe saydığı bir olaydır gözyaşı. Kocaman bir mutluluğun göstergesi ya da içimize sığmayan hüznün su damlasına yansımasıdır. Bazen mutluluk bazen hüznün dansıdır. Gözyaşı; sevinçle, hüznün buluşmasıdır. Sevgiliye katıksız bir aşkla sunulan bir mektuptur, arzu hal- dir, bir duadır, yakarıştır. Rahmetin sembolüdür tabii içten ve samimi olmak şartıyla. Rabbimizin gücü kudreti karşısında ona karşı teslim oluşumuz ondan af dileyişimiz ona sığınmamızın işaretidir gözyaşı. Yazımı büyük üstat Necip Fazıl KISAKÜREK'in bir sözü ile bitiriyorum. 'Yaradan rahmetini kahrından üstün saydı; Ne olurdu halimiz, gözyaşı olmasaydı?'

30 Mayıs 2011 1-2 dakika 6 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 13 yıl önce

    O gözyaşlarımız ki, bazen de cehenemdeki bizim için yanan ateşlerin sönmesini sağlar. Ruslar doksanbeş yılında Çeçenistan'a saldırdığı zaman, gecenin üçünde hüngür hüngür ağlıyordum ben, peşinede bir şiir çıktı o saatte...👍

    Birde sevdiğimi kaybettiğimde ağlamıştım, gece onikiden sabah 0.5 e kadar.''Gözyaşının rengi yoktur, nerede akarsa aksın''👍

    Kutluyorum İbrahim abi yazını içtenlikle...👍

  • 13 yıl önce

    Gözyaşının Rengi Yoktur

    Gözyaşının rengi yoktur; Nerede akarsa aksın, İster Filistin'de,ister Çeçenistan'da,ister Irak'ta, İsterse arkandan yüzbinler baksın. Acının miladı Habil'le başlar, Artık yerine otursun taşlar, İnsanların yürekleride,ülkeleri kadar büyük...

    Gözyaşının rengi yoktur; O nu akıtan mazlumlar olsa da, Islattığı yerlere acılar dolsada, Bazen ellerinle,bazen mendille silersin; Bazen de yüreğinle...

    Gözyaşının rengi yoktur; Sildiğin zaman mendille onu, Her gecenin sabahı da olduğunu, Anlarsın kimse anlatmadan, Bilirsin ki; Cehennem de ateşler sönüyordur o anda...

    Gözyaşının rengi yoktur; Yüreğini titretenler akıtmıştır, Gözlerinden damlaları... Kemikleri kırılan bir çocuk, Alçaltılmaya çalışılan bir kadın, Hainlerden kaçmaya çalışan bir masum;koşar adım...

    Gözyaşının rengi yoktur; Bir Türk'te de aynıdır,bir Japon'da da, Bir Filistinli'de de,bir Iraklı'da da... Sevinçten ağlayanları bir kenara bırak, Acıdan ağlayanların ki, Yoksulluktan,zulümden ağlayanların ki, İnsanın bağrını delen bir oktur...