Gün Gelir Her Şey Düzelir

''Basit yaşayın cömertçe sevin. Dürüst konuşun ve her gün dua edin. Her şeyin nasıl düzeleceğini göreceksiniz.''

Acı ve hüzün doludur kimi zaman hayatınız ya da dostlarınızın, arkadaşlarınızın hayatı. Başınızdan kaynar sular dökülür, kimi olaylar karşısında. Oysa ki umutsuzluk inanan insanlara yakışmayan bir davranıştır... Umut Rabbimizdendir. Öyle der biz insanlara Kur'an da Rahman ve Rahim olan Allah ''Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin.''

Çok mu önemli maddi olarak zengin olmak. Trilyonlarca lira paranız olsun. Dünyanın sayılı zenginlerinden bile olsanız eceliniz geldiyse, bir saniye geciktiremiyorsunuz...

Asılmak lazım hayata alabildiğine. Düşmek, tamam ama düştüğünüz zaman da ayağa kalkmasını bilmek ve bunun için çabalamak önemli olan. Dertlerinizi sevin. Onları da sevmek lazım ki derdin sahibi bizlere alınmasın, gönül koymasın. Dibe vurduğunuzu düşünüyorsanız, ayaklarınızı sağlam vurun dibe ki yükselmeye de başlarsınız o zaman.

Dualar, ne de güzeldir Rahman ve Rahim olan, hazineleri sonsuz ve sınırsız olan Allah'tan bir şeyler istemek. Rızkın sahibi ''İsteyin vereyim.'' diyor. İstemek bizden, vermek Rabbimizden... Sadece kendiniz için değil, sevdikleriniz, dostlarınız, arkadaşlarınız içinde bir şeyler isteyin. Haram olanların dışında her şey istenir Allah'tan...

Umutsuzluğa düşen insanların en çok yaptığı şeydir canına kıymak. Yapmayın, hem de sakın ola sakın böyle bir şeye meyil etmeyin. Hem dünyanızı hem de ahiretinizi bir çırpıda yakarsınız. Umudun bittiği yerde, başka bir umut yeşerir de hayrete düşersiniz. Taşların, kayaların arasından bile çiçekler tomurcuk veriyor... Sizi sevenler vardır, sizin sevdikleriniz vardır. Bazı şeyleri kendimiz için değil de başkaları içinde yapmak gerekir zaman zaman...

27 Haziran 2021 1-2 dakika 1374 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (6)
  • 2 yıl önce

    valla şu okuduğum üç beş kitap olmasa, izlediğim bir kaç film olmasa, bir kaç mantık felsefe tanrısalcılık olmasa, içten bile değil kanatlanmak Tanrıya, bilinmeze.. Üstad sizdeki bu anlayış da bir bakıma yaşama sevinci ve sabrı verir insana da, şimdi yaptığımız sadece tebessüm ederek tutunmak hayata.. bu da geçer düşüncelerini geride bırakalı çok oldu, geçen geçsin, geçmeyen geçmesin lakin ilkokuldan bile programlandık, ders saati, kalk saati, iş saati, yemek saati vb... ve artık ölüm saatini bile programladık, lakin neden ölmemiz gerektiğinin nedenlerini de sıraladık, daha vakit erken şimdilik... sağlık olsun her şeyin başı sağlık...umutvar daha.. saygılarımla..

  • 2 yıl önce

    Dua ve inanç kısmına girmeyeceğim ama umut olmasaydı insanlık bugünleri görmezdi diye düşünüyorum. Umut olmasaydı insanlar yolun yarısına gelmeden intihar eder, dünya yüzeyinde insan yaşamının son bulması konusunda ön ayak olurdu sanırım. Dünya bugünleri, hatta bu çağı görmez kaotik çağlarda tıkanır kalırdı bana göre. Bu yüzden kim neye inanırsa inansın, ister dua ile ister başka nedenlerle umudunu kaybetmemeli... İnsanlar hayatın tüm olumsuzluklarına rağmen geleceği gülerek bekliyorsa umut yüzündendir. Umut etmeye devam et insanlık... Kulağa küpe yapılası güzel bir yazı... Teşekkür ederim. Saygılarımla...

  • Umut bir alaca kuş, gelir konar pencereye bir seher esintisinde. Tebrik ederim Ahmet Abi. 🍀