Günlük Notları 2

Akşama kadar çay içiyorum. Çay çok lezzetli olmuş .Tabii ara vererek.Abartılı çay ve sigara tüketiminin sağlıklı olmadığını biliyorum.Bilmek zararlı alışkanlıkları ortadan kaldırmaya yetmiyor.Bu alışkanlıklara sebep olan sorunları ortadan kaldırmak gerekiyor.Geçenlerde bir makale okumuştum.insanın değerleri ve pratikleri arasındaki makas büyüdükçe ahlaki şizofreni yaşadığından bahsediyordu.Bu durumun sonucunda savrulmalar , parçalanmış kimlik ve kendi bedenine yabancılaşma gerçekleşiyormuş.Yazım kurallarına uymamın yazdıklarımın başka insanlar tarafından anlaşılmamı kolaylaştıracağı yönünde uyarılar aldığımdan beri cümlenin baş harflarini büyük yazmaya noktalama işaratlerini doğru yerlerde kullanmaya çalışıyorum.Bu beni çok yoruyor.Kurallar ve yazının anlam bütünlüğünden ziyade bende etki yaratan yakaladığım tespitleri paylaşmak istiyorum. O yazıda toplumların kimliği olduğu kişilerin şahşiyet sahibi olabileceği belirtilmişti.Toplumsal değerlerin uzun yıllarda oluşmuş pratiği anlamına gelen geleneklerin önemsenmesi gerektiği vurgulanıyordu.Toplumun kimliğini koruması ve yaşamasıyla oluşan manevi desteğin kişilerin şahsiyet bütünlüğü açısından çok büyük bir öneme sahip olduğu belirtilmişti.İnsanların paralarını sağlıklı ve ihtiyaç halinde harcamarı gerekirken,reklamlar yoluyla tüketime özendirildikleri ve bu durumun enflasyona yolaçtığı savunuluyordu.Alttakileri ezerek üste kalmaya çalışılarak sadece para ve maddi değerler kazanılabileceğini ve insanın yalnızlaşlaşacağı sonucuna ulaşılıyordu.İşte böyle.Toplum ve insanlar üzerine farklı öngörüler ve bakış açıları mevcut.Tamamıyla kabul etmek yada reddetme davranışı geliştirmekten ziyade sorunlar üzerine yapılan kendi içinde bütünlük ve tutarlılık taşıyan yorumların çözümler geliştirmede yararlı olacağını düşünüyorum.
Bugün müzik dinlemek,film seyretmek yada çay içip gazete okumaktan başka birşey yapmıyormuş gibi görünsemde bunları düşünerek zihnimin yorulduğunu hissettim.

07 Mayıs 2011 1-2 dakika 45 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar