Güzel Kime Denir

Bir güzel bayan görünce Türk erkekleri acaba hangi lafları aklından geçirir veya dile getirir.
Ben güzele güzel demem,güzel benim olmayınca
Maşallah nazar değmez inşallah
Allah özenip bezenip yaratmış
Allah sahibine bağışlasın..
Anasına bak kızına al diye boşuna dememişler.
Güzele bakmak sevaptır demişler.
Yavrum,uf ulan,şuna bak, edebiyatına girmeden,güzellik kişilerin bakış açısına ve estetik anlayışına göre değişen bir şey.

Güzellik yarışında bile herkesin bir fovorisi olur ve o güzel kazanamayınca hakkının yendiği onu beğenen tarafından,dile getirilir.
Kadın güzelliğinin bir standart ölçüsü var mıdır?
Çok değil bir kaç yıl öncesine kadar,bayanlarda vucut ölçüleri 90.60. 90'sa güzel vucudu olduğunu ilan etmeye yeten ve tartışılmayan dünya ölçüleriy di.
Ama son yıllarda bu ölçüyü de yetersiz bulanlar ve yeni yeni standart ölçüler ortaya koymaya çalışan bu işin uzmanları var.
Bazı erkekler kadında,yüz güzeliği (cemal) arar ve detaylara da takılırlar.
Yüzde, göz,dudak,kaş,hokka gibi burun veya saçları,ellerini,bacaklarını,ön plana çıkarıp güzelliği ona göre değerlendirirler.
Bütün erkekler,karşısındaki kadının bir tarafının güzelliğini görür ve onu ön plana çıkarır.
Yani çirkin kadın yoktur,bakımsız kadın vardır.
Belkide bu söz uzun uzun söylenecek,kelimelerin özeti.
Tabi bir güzellik bütün vucudun birbirine orantısına uyumlu olması demektir.
Yüz güzelliğinde köşeli bir yüz,standart güzellik kavramında pek prim bulmaz.
Tabiki şimdi makyaj hileleri ile bu işin eğitimini görmüş güzellik uzmanları,hatalı kısımları bile ön plana çıkarabiliyorlar.
Estetik cerrahi bayanların,beğenmedikleri yerlerinde hazır kuvvet hemen yanlarında.
Eski devirlere bakılırsa,şimdiki bayanlar daha şanslı ama değerler değişmeye devam ediyor şimdi sırf güzellikte prim etmiyor,artı özellikler ön plana çıkmaya başladı.
İşi,kariyeri,zeki,hoş sohbet,hamarat,medeni cesareti gibi vs,vs saymakla bitmez.

"Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş" misali
Güzel bakmayı bilen,gönül gözü güzel olan,her çirkinlikte bir güzellik bulurmuş.
Giyim ve giyinmenin güzelliği gösteren en önemli bir silahı olduğunuda hemen belirtelim,yine güzel giyindiğini sanan ve yanlış giyinen,bir çok bayanımız var.
Vucuta takılan takıları da göz ardı etmemek gerekir,kulak güzelliğini güzel bir küpe ön plana çıkarır veya ellerin,parmakların güzelliğini,pırıl pırıl parlayan bir yüzük,boyunu ve gerdanın albenisini şık bir kolye.
Güzellik sanattır,o güzelliği sergilemek ayrı bir sanattır.
Yanlız herkesin zevki,kendi karakteri ile bütünleşmiştir.

"Zevkler ve renkler tartışılmaz" Sözü ne güzel söylenmiş.
Bazı kişilerinde vucut orantıları uyumlu olduğu için,onlar ne giyerse yakışır.
Eski çağlarda kadınlar,kapalı ve bol giyindikleri için yüz güzelliği erkekler için ön plandaymış
ve şiirler şarkılar,gözlerin rengine,kiraz dudaklara,inci gibi dişlere,kalem kaşlara,sırma saçlara,kuğu boyunlara,elma yanaklara,ok gibi kirpiklere,yazılmış bestelenmiş.
Issız bir adaya düşen erkek,kendisini öldürmek isteyen kadınlara
"BENİ İÇİNİZDEKİ EN ÇİRKİNİNİZ ÖLDÜRSÜN" DEMİŞ VE HAYATTA KALMIŞ...

CENGİZ DAMAR
cengiz.blogcu

22 Ağustos 2009 3-4 dakika 20 denemesi var.
Yorumlar (2)