Güzel Yurdum Türkiye de Kilometrekareye Kaç Deli Düşer

Her mahallede, her semtte, her köyde hemen hemen bir tane deli, aklı az çalışan adam vardır mutlaka. Mizah Yazarı Aziz Nesin Deliler hakkında bir çok öykü ve kitap yazmıştır. Yalnız o hiç bir zaman delileri aşağılamamış, hakarette bulunmamış, onları olduğu gibi kabul etmiş, benimsemiştir, toplumun bir bireyi olarak... Benim Delilerim adlı kitabında tanıdığı delileri anlatır, sonunda da kendi deliliklerine biraz vurgu yapar...

En çok deli hangi coğrafi bölgeye düşer, diye bir soru soracak olursanız, bunu saptamanın ne kadar zor olduğunu siz de tahmin edersiniz sanırım... Argo da bir cümle, deyim gibi bir söz vardır onu da burada paylaşalım bir büyüğümden duymuştum. ''En akıllımız Tuzsuz Deli Bekir o da kösteği ile yatır.'' İşte böyle durumlar...

Ben de hiç alay etmem deliler ile en nihayetinde kendi ellerinde olan bir şey değil doğuştan olan delilik. Ha sonradan delirenler yok mu, işte onların durumu gerçekten vahim. Adam kırk sene elli sene yaşamış son beş senedir aklını oynatmış. Yine de hor gözle asla bakmamalı. Kim bilir belki karısı en yakın arkadaşı ile aldattı, belki borsa da büyük paralar kaybetti, belki Çiftlik Bank gibi bir saçma işin peşinde servetini ve yıllarını heba etti, bunu da gururuna yediremedi...

Normal bir insanmış gibi konuşun, dertlerini dinleyin, inanının bir çok akıllıdan da daha sevecen bulacaksınız bazı delileri... Bir kere delilerin dini sorumlulukları ve cezai ehliyetleri yoktur. En önemli konu da budur. Bu dünyada çektikleri sıkıntılar sebebi ile ahirette bizim bilmediğimiz güzel şeyler onları beklemektedir belki de, kim bilir?

En acısı, normal hayatında aklı başında doğup da sonradan delirenler ki biz bunlara zaman zaman kafayı tırlattı, dişlileri sıyırdı, keçileri kaçırdı, gibi tabirler kullanırız... Kimseyi sakın ayıplamayın, horlamayın, aşağılamayın. Bu işler hele de ekonomik sıkıntıların bol olduğu ülkemizde herkesin başına gelebilen bir durumdur... ''İçinde bir tutam delilik olmayan hayat, eksik bir hayattır.'' demiş Paul Coelho... Bir Bulgar Özdeyişi de bu işi özetlemiş ve son noktayı koymuş ''Delilere çan takmaya kalksalar, demirin kilosu yüz milyon olur.'' Bulgar Özdeyişi

23 Kasım 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar