Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 6 -

Kilo Aldığınız Zaman,

Bu gün toplumların büyük bölümü obez olma yolunda hızla ilerliyor, bu ilerlemesini de kimseler durduramıyor... Dengesiz beslenme adeta bulaşıcı bir hastalık gibi toplumları sarıp sarmalıyor... Beslenme dengesiz olunca haliyle insanında dengesi bozuluyor...

Kilo aldığınız zaman kafaya takmayın diyeceğim, siz de bana mutlaka ''Nasıl takmayayım kilo da veremiyorum.'' diyeceksiniz... Ekmek yemeyi minimuma indireceksiniz bir kere... Ha ekmek yemiyorum günde bir simit ile idare ediyorum diyorsanız, çok yanlış yapıyorsunuz, simit ekmekten daha kalorili bir besindir diyeyim size...

Spor mutlaka yapın düzenli olarak. Düzensiz yapıyorsanız düzenliye doğru kayın mutlaka... Masa tenisi oynayın biliyorsanız, yürüyün, hafif hafif koşun. Ama spor yapıp da eve gedikten sonra iki börek üç dilim baklava gömüyorsanız midenize, fış fış kayıkçı durumları yani boşa kürek çekmişsiniz demektir...

Zaman zaman da tatlılar ile tuzlular ile dertleşebilirsiniz. Baklavaya ya da kazandibine ''Bak kardeşim zaten rejimdeyim seni de yemek istemiyorum gözümün içine bakıp da göm beni midene göm ya da al beni dudaklarının arasına gibi düşünceler salmayın bana doğru.'' diyebilirsiniz. Ancak bunu o meşhur kazandibinin veya baklavanın anlama şansı nedir, bir de onu dikkate almak gerekir...

Kimi zamanda kilolarınız ile barışın derler, sakın inanmayın, kilolar ile barışılmaz. Onlar bizim ezeli düşmanımızdır... Kilolar çeker gider vücudumuzdan o zaman biz vücudumuz ile barışırız ve hayat ile de barışık yaşarız...

İrade ne önemli olgudur kilo problemi olanlarda... Sık sık içinizden tekrarlayın ''Baklava yemeyeceğim çikolata yemeyeceğim, çayı şekersiz içeceğim.'' diye... Hatta bunları büyük büyük kağıtlara yazıp duvarlarınıza da yapıştırabilirsiniz, hiç fena olmaz...

Bazen kilolarınıza sövebilirsiniz. Ulan ben sizin kilo gibi gelmişinizi geçmişinizi, gelmemişinizi diye, onlar bunu duyar mı, duymaz duymaya da siz kendinizi rahatlatırsınız hepsi o kadar. Çok uzun söverseniz ter basar bir iki gram kilo verebilirsiniz...

Zaman zamanda aynanın karşısına geçip kendi kendinize telkin yapmakta fayda vardır ''Kilo vereceğim kilo vereceğim zayıflayacağım ben.'' diye söylenin durun. Hatta aynaya dönüp Pamuk Prenses masalında ki gibi ''Ayna ayna söyle bana benden daha çok kilo vermeye istekli insan var mı bu dünyada?'' diye de ayna ile konuşabilirsiniz. Ayna tabi ki sizin ile muhatap olmayacaktır. Ne diyeyim başka ben size, bende ki de ne akıllar ama?

29 Ocak 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar