Hangi Yüz

Hangi yüz ?

Metaların sahteliğine alıştık da insanların sahteliğine alışamadık.

Hayatım boyunca net olmayı severim ya siyah olurum bu hayatta ya beyaz.Gri ve grinin tonlarına gereksinim duymam,mecbur kalmadıkça da duymak istemem.İnsanların yüzlerine baktığımızda gördüğümüz bir yüz yüreklerine baktığımızda ise binbir surat halleri.

İnsanların hepsi kendini birer iyilik meleği ilan etmiş durumda.Peki bu kötüler nereden türedi?Bu kötülerin mayasında insanlık yok mu beşer mi değiller?Kötü olmalarını gerektirecek durum neydi ?Bir insan neden kötü olmayı seçerdi ki hem de iyilik maskesinin ardına sığınarak?Kazancı neydi?Kendi egosunu tatmin etmenin dışında yüreğine vuran sahtelikten ruhunun haberi mi yoktu ?


‘’Hiçbir iyilik sahtelikle bir arada gitmez; doğru hiçbir zaman yanlışa yer vermez. Kendini olduğundan fazla göstermek de, çoğu kez gururdan değil budalalıktandır.’’Aristoteles

Sosyal medya aslında insanların iki yüzlü olduklarının ayna olarak yansımasını sağlıyor.Sosyal medya paylaşımlarına bakıyorsunuz,insanlık ve iyilik üzerine dürüstlük üzerine yargılar dağıtılıyor.Bu yargı dağıtanları az çok tanıyorsun ve gördüğün şey ise yazdıkları ve paylaştıkları ile yakından uzaktan alakalarının olmaması.Yüzlere yapılan makyaj ile gerçek kusurları gizleyen kişiler yaptıkları paylaşımlar ile kirlenmiş ruhlarını güzelleştiriyorlar!İyilik meleği rolüne giriyorlar.Oysa farkında değiller onları gerçekten de gözlemleyen kişilerin nazarında öyle olmadıklarını.

‘’İçlerinde iyi niyet yok olmuşlar iyi niyet elçileri’’ Nuray Altay Püsküllüoğlu

Bir bakıyorsunuz karşınızdaki kişi bir öyle bir böyle ,rüzgar gibi nereye esse yeli oraya götürüp tozunu toprağını oraya bırakıyor.Sahteliklerle dolu zihnini bir türlü boşaltamıyor.Bir gün sana iyi oluyor,yüzüne gülüyor.Sana olumlu etki bırakıyor ve sen içinden evet bu kişi hakkında yanlış bir düşünceye kapıldım oysa ne kadar da iyimser bir birey diyorsun.Daha sonra bakıyorsun zaman kavramına akıp giderken karşında olumlu düşünceler yüklediğin kişi sana sırt çevirmiş.Durup silkeleniyorsun.Ne bir diyalog ne bir iletişim bağı var hiçbir şey yok.Karşındaki tam tersi.Kafasında senin için olumsuz düşünceler kurmaya başlamış,kendi kendine senin hakkında alıp vermiş olumsuzluk alışverişine girmiş.Kendi düşüncelerini sana yansıtmadan seni darağacına çıkarmış,ipi boğazına geçirmiş senin hamleni bekliyor,ayağının altındaki tabureyi vurup seni alt etmek için.

Sahtelik bazılarının kanına işlemiş mayasına katılmış artık ne derseniz deyin.Bir bakıyorsunuz nabza göre şerbette üzerlerine yok.Anlam veremiyorsunuz o kişilere iyi mi bu kötü mü ?Ya da o içi sahtelik zehri ile dolu kişilere nasıl yaklaşacağını da bilmiyorsunuz.
Bilmiyorsunuz.

Siz bir adım atarken o kişi sizin attığınız adımların hesabını yaparken ayağınıza değen

tozun nereden geldiğini kendine faydası olup olmadığını dahi hesaplıyor.Karşılığında da size genelde olumsuz dönüşlerde bulunuyor.

Yüze gülüp arkanızdan da konuşan bir güruh var.Sizin ile arası iyiyken,sizle arası bozulunca bunu size belli etmiyor.Çevresine yansıtıyor.Siz hakkında olumsuz düşünceler yüklü gemisini sahtelik denizine doğru sürüklüyor.Geminin dümeninde kendi olumsuz düşünceleri.Bir bakıyorsunuz çevreden siz le ilgili iyi şeyler söylemiyor ,yerin kulağı yok neticede size geliyor bu sözler akın akın.Sonra karşınızdakine bakıyorsunuz alakası yok.Sahi nasıl beceriyorsunuz bir yüzle değil on yüzle yaşamayı?Çıkarlarınız doğrultusunda insanlara yanaşmayı ?

Genellikle sizler hangi yüzünüzü kullanıyorsunuz?

10 Şubat 2021 3-4 dakika 17 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar