Hayat Güzelmiş

Hayat güzelmiş bu tanımı yapmak zordur çünkü hayat göreceli kavramdır. Aslında polyanacılıktır 'Hayata Güzeldir 'demek.Herkes adilce yaşamıyor ki hayat güzel olsun.Hakettiği değeri görmüyor ki mutlu olsun.Sokakta yaşamak zorunda kalanlara hayat güzel midir diye sorduğumuzda ne yanıt alacağımızı çok merak diyorum.Babası mezarda,annesi hastanede ve dahası hayatına giren sevdiği insanlardan hep darbe gören bir genç kıza göre hayat güzel mi gerçekten?Ya da Bakırköy'de tedavi gören,yaşadığı sıkıntılardan dolayı aklını kaybeden ve hayatta kimsesi olmayan bir adam için hayat güzel mi?
Hayat güzeldir demek bir kesim insanlara mahsustur.Parası,mevki sahibi olan insanlara, parayla satın alabileceğini düşünen zihniyete hayat güzeldir.Paralı okulda okuyup,baba parasıyla kızlara hava atan gence hayat güzeldir.Ülkedeki sınav sistemini eleştirmeyip,parayla YGS'nin şifresini çözüp hakkıyla sınavı kazanıp,onlarca genç insanın hayatını mahveden gence hayat güzeldir.Peki küçük yaştan beri çalışmak zorunda olan,tarlada annesine yardım edip hayallerinden vazgeçen kardelene?Berdel yoluyla evlenen Gülendam...Akranlarıyla sokakta top oynamak yerine ayakkabı boyamak zorunda kalan küçük Ahmet...Onlara soruldu mu hiç hayat güzel mi diye!Hayır sorulmadı çünkü alacakları cevap belliydi.O yüzden kimse oturup ahkam kesmesin hayat güzeldir diye !!

08 Temmuz 2011 1-2 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar