Hayat sendurumu

Kadınlar kocalarının kıymetini bilirler ve hep Allah başımızdan eksik etmesin diye dualar ederler.

Evin emekcisi kadın bilumum tüm işlerden anlar.


*Yemekcisi
*Bulaşıkcısı
*Süpürgecisi
*Çamaşırcısı
* Ütücüsü
*Çaycısı
*Meyvecisi
*Bilumum tamirat işleri
*Çocuk bakımı
*Çocuk eğitimi
*Yıllık temizlik bakım ve onarım
*Pazar alış verişi
*İç işlerinden sorumlu aile bakanı(tabiki sözü geçiyorsa)


Erkeğin zaman bulamaması sebebiyle büyük ebeveynlerin işleride kadına yıkılır.Kendi annesi, babası.Kayın valide, kayın peder derken günün rekortmeni kadın her işi yoluna koyar.

Bunların bir çoğunu, günlük yapmak zorunda olan kadın yoğun bir çaba sonunda işlerini yoluna koyarak akşama güzel bir sofra hazırlar.Üzerini değiştirir evin hizmetcisi gitmiş yerine hanfendisi gelmiştir.

Akşam yemeğinde buluşan aile bireylerinin ilk sendurumu başlar.
Çocuklardan biri , damak tadına uygun sofrada yemek bulamaz ve sofraya otumak istemez.
Babanın çabasıyla zorla yemek yednir.

Yemeklerin bir çoğuna kusur bulunur .Akşam yemeğinde, kadın ilk sarsıntısını yaşar.
Büyük bir maraton sonunda yine hayata devam eder moral verir etrafına gülücükler dağıtır Pozitif sulara yelken açar.

Evin reisi akşama kadar çalışmıştır.Dışarıya çıkıp hava almak ister. Evde sıkılan çocuklar başlar kavga etmeye. Şevkatli yüreğiyle bir sabrederr ikincisinde ses denemesiyle her kezi muma çevirir.

Gece reis eve gelir ve kadın harpten çıkmış casına dinlenmek ister.Birazda eşine nazlanır söylenir.

Akşama kadar ne yaptında birde dırdır ediyorsun der.

Kadının bütün hayalleri yıkılmıştır.Beğeni ve taktir için gayret eden kadının uzun koşu maratonunun sonunda şikeyle madalyası elinden alınmıştır.Yedi şiddetindeki deprem önceleri yıkmaz.Zaman aşımıyla devreleri yanar.Deprem yıkıcı olmaya hatta hasar bırakmaya başlar. İşlevini kaybeder.Bir daha eski halini de almaz.Ocağın altı açık unutulmuş ve duygular yanmıştır.


Taktir ve beğeniyi karşımızdaki insanlara sunmak çok kolay bir teşekkür ve bir gülümseme yıkımı önler.

05 Ocak 2009 2-3 dakika 23 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar