Haydi İyi Bayramlar

Haydi İyi Bayramlar

Malum önümüz kurban bayramı, üstüne bir de Corona belası var!

Bir kaç aya kadar dahası da var, haberler öyle! Yeni virüsler, hıyarlar, mıyarlar, sülükler, böcekler, aklınıza ne gelirse ekleyin bu kısıma!   

Coronayı halk olarak bastık bağrımıza birlikte yaşıyoruz, hiç sorun değil!

Alışmış kudurmuştan beter olurmuş, işte bu yüzden alıştık abi bi’kere!

Bu esnada ekonomi ters döndü, vatandaşın sırtından indi, tepesine bindi. Ev sahipleri kiralara zam yapmaya devam etti. Marketlere her gittiğimizde ya fiyatlar artış gösterdi, ya paketler aynı olsa da gramajlar düşürüldü!

Esnaf, serbest meslek sahibi falan filan kim varsa ekonomik olarak imanı gevredi! 

Ha bire kredi reklamları televizyonlarda döndürüldü! Gerçekten ihtiyacı olup da almaya gidenlerin bankadan çıkışları götün götündü!

Asker arkadaşları dâhil olmak üzere, yakın uzak tüm dostlar arandı, borç olarak ne alınabilirse toplandı!

Bu esnada birileri saman altından yine suyu yürüttü!

Kimileri daha Corona yasakları ilanı başlamadan, piyasada ne kadar bu konuyla ilgili makine, mukine, mal, mülk ne varsa topladı, stokladı!

İhtiyaç olduğu anda da doğruca tavan fiyatlardan kucaklara yuvarlandı!

Hastaneler mastaneler yapılırken, birileri durmaksızın nemalandı!

Vatandaş mı, o hiç değişmez dedik ya yukarıda da amca, teyze, nine, anneanne falan filan ayakta durmaya çalıştı ve halen çalışıyor!

Bu arada elbette ki kampanyalar ve düşük faizli kredi reklamları durmaksızın beyinlere pompalandı!

İhtiyacı olmayanlar da bu kredilerin vatandaşa dağıtıldığını sandı!

Oysa olay tamamen farklıydı, kredi alabilmek için gereken koşulları yerine getirebilenler bu kredileri almaktaydı!

Neydi bu koşullar, iyi bir düzenli gelir, tapusu mapusu olanlar gibi bilindik şeyler işte!

Ben buralara kadar her şeyi anlayışla karşılıyorum. Ülkemin yöneticileri öyle ya da böyle en azından sağlam gördüğü kesimi daha az darbe alarak bu işten sıyırmaya çalıştı!

Ne kadar başarılıdır, onu da ayrıca tartışmak gerekecek fakat kurban kredisi nedir yahu?

Dün sağda solda görünce nutkum tutuldu! Kurban kesmek isteyene kredi veriliyor iyi mi!

Yani kurban kesmek nedir onu da araştırayım dedim, akıl sağlığı yerinde, büluğa ermiş (ergen olmuş), dinen zengin sayılacak kadar mal varlığına sahip ve mukim olan her müslümanın yerine getireceği malî bir ibadettir. Temel ihtiyaçlarından ve borcundan başka 80.18 gr altın veya değerinde para ya da eşyaya sahip olan kimselerin kurban kesmesi gerekir’miş!

Meali; günün parasıyla, bir otuz bin Türk lirası kenarda ekstradan paran olacak, araban bankaların değil kendinin olacak, evin kendine ait olacak bankaya kredi ödemiyor olacaksın, borçların olmayacak, evinin nafakasını çıkarabiliyor olacaksın uzayıp giden bir liste…

Ha ben bunları, cennete gideceğim diye, yeni bir faiz sarmalına bulaşarak günlerini borç ödemeye adayan veya adayacak olanlara söylüyorum!

Durum böyle olunca da yukarıda bahsettiğimiz iyi kazanan ve hamuduyla götüren kesim var ya hani, işte onlar bulurlarsa bir seksen milyon küçükbaş hayvanı kurban etsinler ve vatandaşa dağıtıversinler!

Konu kurbandan açılınca, seksen milyon küçükbaş hayvan var mıdır ülkede, diye tartışmıştık geçende.

Bizim hazır cevap ağabey de bana yapıştırmıştı cevabı, iki ayaklı mı, dört ayaklı mı istiyorsun diye! 


17 Temmuz 2020 3-4 dakika 95 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar