Hepimiz Mehmediz

Sen bilmezsin belki ama ben biliyorum.Hani gözlerini açtın ya fani
dünyaya, baban nasıl da sevinmişti.Hemşire, annenin kucağına verince seni,hıçkırıklara boğuldu annen..Minicik yavrusu elindeydi işte."Mehmet olsun" dedi ismi.Hele kardeşin öyle heyecanlanmıştı ki seni görünce.Minik ellerine,ufacık ağzına,. hayran hayran bakmıştı.

Sonra sen büyüdün hani.Okula başladın.Defterlerini annenle
kaplamıştın ya.Kalem,silgi,kitap aldı baban sana "Mehmedim okusun,adam olsun" diye.


Sonra o kadar büyümüştün ki "Vatan borcunu öde" demişlerdi sana.Ama inan annenle babanın gözünde hep çocuktun sen Mehmedim.
Sevdiğin de unutmayacaktı,bekleyecekti seni.Söz vermişti.
Gitmeden önce en sevdiğin yemekleri istemiştin annenden.Anne yüreği işte.Elleriyle yakmıştı kınanı serçe parmağına.En çok o ağlamıştı uğurlarken seni.Hani "Ağlama annem.Borcumu ödeyip dönerim" demiştin."Gururdan
Mehmedim.Biliyorum" dediydi sana.Baban belli etmemeye çalışmıştı ama gözleri dolmuştu onun da.Kardeşinin dizlerinin titrediğini görünce yüreğin cız etmişti.

Biliyorum Mehmedim.Sen ağlamadın."Vatan borcu beklemez" dedin gittin.Yüreğine akıp sel olmuştu gözyaşların o koskoca yerde.Bana bakma.Ben hep ağlarım zaten.

Torağı toprak yapan biricik Mehmedim.

Övüncümüz,şerefimiz oldun.

Yiğit Mehmedim.

Ey,yüce ruhlu Mehmedim.

Al kanlar içinde kalmış bedenini al bayrakla sardılar şimdi.

Mehmeddin,şehit oldun.

Biliyorum, semaya yükselirken bile düşürmedin elinden senin gibi nice Mehmedin kanıyla yüceleşmiş şanlı bayrağımızı.

Giderken davullarla gönderildiydin de dönüşün ağıtlarla karşılandı.

En çok annen ağladı yine.Kokunu ne kadar çok özlemişti.Alev alev yanıyordu yüreği şimdi.Dizleri taşımadı bu kez kardeşini.Baban bir "of" çekse dağlar yıkılırdı belki.

Bana bakma.Ben hep ağlarım zaten.Hem bu gurur gözyaşları.Başka hangi millette var benim Mehmedim?

"Şehitler ölmez" bilirim.O yüzden sesleniyorum sana.

Biliyorum,göğe yükselirken kanını hep sağ olacak bu vatanın
topraklarına emanet ettin sen.

Sana bunu yapan haddini bilmezler, görmemişler mi ki ; Seyit
Onbaşılardaki bileği, Nene Hatunlardaki cesareti, Osmanlardaki yüreği, Fatihlerdeki gücü,Sarıkamıştaki yiğitleri!!!...

O hainler öğrenmemişler mi ki; hepsinin bir Mehmet
olduğunu.Mehmetlerin hiç bitmeyeceğini!!!...

Ben yine dua ettim yatmadan önce senin için.

Gözünü arkada bırakma şehidim.

"Ey şehit oğlu şehit,isteme benden makber
Sana aguşunu açmış duruyor Peygamber."

15 Haziran 2016 2-3 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar