Her Şey İki Çeşit

İki çeşit insan vardır, İki çeşit, bir savaşa karşı olanlar, bir de savaşa karşı olanlara karşı olanlar. Oysa ki en kötü barış bile herhangi bir savaştan daha iyidir... Başka başka iki çeşit insanda vardır. İyi insan, bir de kötü insan. Kötü insanda iki çeşittir. Kötülüğünde ısrar eden ve vaz geçmeyen insan, bir de kötülüğü terk etme niyetinde olan, ama zorlanan insan...

İki çeşit toprak vardır. Bir çeşidi için hiç düşünmeden can verilir ki ona vatan toprağı denir. İkincisi ise tarla gibi, bostan gibidir, ekilir biçilir, ürün alınır ve afiyetle yenir... Topraktan yaratılmış insanda gün gelir Aşık Veysel'in sadık yârim dediği toprak ile buluşur, toprak olur...

İki çeşit deli vardır zırzır deli bir de hınzır deli... Zırzır deliler durmadan zız zır gürültü çıkartırlar. Hınzır deliler de çok sinsidirler... Hınzır deliler de kendi aralarında ikiye ayrılır, vırvır dediler, kıvır da kıvır deliler... Kıvır da kıvır delilerde kendi aralarında ikiye ayrılır, gerdandan kıvır deliler, bir de kalçadan kıvır deliler...

İki çeşit futbol oyunu vardır, birincisi göze zevk verir, ikincisi göze eziyet çektirir. Göze eziyet çektiren futbol oyunu da kendi arasında ikiye ayrılır tekrar, göze eziyet çektirirken bir de küfür ettirenler, ikincisi de göze eziyet çektirirken saç baş yolduranlar...

İki çeşit ekonomik kriz vardır. Bir gelip geçenler, ikincisi de delip geçenler. Birinci ekonomik krizlere, yani gelip geçenlere dayanmak kolaydır nispeten. İkincisi ise ilk önce cebimizi delip geçtiği için, cebimiz Dikiş Tutmaz Sabri'nin cebi gibi, hiç bir şeyi cepte saklayamaz... Bu nedenle diktireceğimiz pantolonlarımızın ceplerini sağlam kumaşlardan yapmak hayati derecede önemlidir...

İki çeşit tarama özürlü vatandaş vardır. Birincisi ''Benzini Shel'den akılı kelden alacaksın.'' sınıfına giren keller, ikincisi ise ''Kel kel kendine gel.'' durumlarında olan kellerdir... Kesinlikle kelleri tiye alıp da makaraya sarmaya kalkmayın, her saçlı, sağlıklı insanda nihayetinde bir tarama özürlü adayıdır, bunu da unutmayın...

Yine iki çeşit değişik insan burada da vardır. Okuyanlar, bilgi sahibi ve fikir sahibi olanlar, bir de okumadan, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar. İkinci sınıfa girenler tahmin ettiğiniz gibi, egoları yüksek, son derecede ukaladırlar... Bizim gibi cahiller onlarla kesinlikle tartışmamalı... Neden? Çünkü her şeyi onlar bilirler...

Emperyalistlerde kendi aralarında ikiye ayrılır... Çok emperyalistler, az emperyalistler. Çok emperyalistler durur mu? Onlarda kendi aralarında ikiye ayrılırlar... Diğer emperyaliste gaz veren emperyalistler, gazı alıp masum ülkelere saldıran gaza gelen emperyalistler... Al birini vur ötekine, yok aslında birbirlerinden farkı, masumları ezmek için döndürüyorlar çarkı...

05 Mart 2022 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar