Herkes de Türkiye'yi Kucaklama Derdinde

Alem bu bizim politikacılar billahi alem. Partisinin genel başkanına kızan zırt, hemen istifa edip şıppadanak parti kurmaya kalkıyor. Herhalde bizim ülkemizdekinden daha kolay parti kurulan başka bir ülke yoktur sanırım. Partisinin başkanına kızıp parti kurup başkan olana da birileri kızıp başka parti kuruyor, mitoz bölünme mi, mayoz bölünme mi yaşıyorlar, bölünerek çoğalıyorlar galiba...

Parti kurmanın bir yolu, genel başkan ve diğer üyeler tarafından dışlanmak, bazı zaman doğruları dile getirmek, kimi zamanda insanın parasının bol olması ve harcayacak yer bulamamak ki buna da en iyi örnek Cem Uzan ile Ali Haydar Veziroğlu'dur sanırım yıllar yıllar öncesinden...

Genel Başkan ile ters düşen bir büyüğümüz, altı oktan ayrılıp, kolları sıvadı. Slogan ise müthiş bir slogan ''83 milyonu kucaklayacağız.'' İyi de bütün diğer parti başkanları ve partililerde bunu söylüyor da acaba halk bunu nasıl anlıyor, ona bakmak lazım. Bir kardeşçe kucaklamak var, bir de amiyane tabir ile kucağa oturtmak var ki o ikincisi ile hiç kimse muhatap olmak istemez...

Geçmiş zamanlarda da rahmetli bir büyüğümüz ''Benim işçim, benim köylüm, benim memurum'' diye diye hep kucaklamıştı bizleri. Hatta Samsunu Akdeniz'in incisi yapmaya kalkan bir hanım başbakanımız bile oldu zamanında...

Şimdiye kadar belli bir oy alıp barajı aşmış partilerden ayrılıp da yavru parti olarak siyasi hayatına devam eden oluşumların hiç birisi başarılı olamamış. Bunun siyasi tarihimizde başarıya ulaşmış bir örneği yok henüz, bundan sonrada olması zor. O zaman, siyaset demek ki insana bulaştı mı bir daha da kurtulamıyor insan. Sen partini kur, barajı aşamasan da her iki üç senede bir gelsin devlet yardımı, sen de yönetimde ki insanlar ile çatır çatır ye... Oh ne ala...

Yahu saf mı desem artık ben bu adamlara, ne desem? Anladık 83 Milyonu kucaklayacaksın da, zaten bu 83 milyonun en az on beş yirmi milyonu, hiç bir şeyden anlamayan bebe belik, çolukçocuk... Onları ancak yanaklarından öpmek için ya da parka götürmek için kucaklarsan kucaklarsın... Bir kucaktan başka bir kucağa dolaşmak biz milletin kaderi olsa gerek...

01 Aralık 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (4)
  • 3 yıl önce

    Doğru ve haklı bir konuya parmak basmışsınız,son derece haklısınız. Gönlünüze ve kaleminize sağlık. Selamlar ve saygılar.

  • Karşı olduğu x partiye kızıp da, sonra kendi partisine ihanet edip, o karşı olduğu x partinin (kucağına oturan), saflarına (ne hikmetse!) geçiveren çok nadide siyasetçilerimize ne demeli acaba? Bir de bu var, değil mi?