Herkeslerden Önce Biz Gideriz Marsa

Şimdilerde Dünya ve dünyalılar Mars Gezegenine yolculuğa hazırlanıyorlar harıl harıl. Bir öngörüye göre 2025 başka bir ön görüye göre de 2033 yılında Mars Gezegeninde insan görebilecekmiş bu insanlık. Marslılar da heyecan içindeymiş, dünyalılar ne zaman gelecek de bizi ihya edecekler diye. Şimdiye kadar bir dolu safsata dinledik, bir dolu da bilim kurgu dizisi ve filmi çevrildi. İnsanlar gülmekten ve vakit geçirmekten başka bir şey yapmadılar...





Geçenlerde basından takip ettiğim kadarı ile bu Mars Gezegenine yapılacak yolculuk o kadar da kolay bir yolculuk değil en nihayetinde. Yedi sekiz ay sürüyor hesaplamalara göre Marsa gitmek. Düşüne biliyor musunuz? Çok da büyük olmayan bir uzay gemisinin içinde sekiz ay da oraya gideceksiniz ve de orada öleceksiniz. Uzay gemisinin yolda her hangi bir arıza yapmayacağının da hiç de bir garantisi yok. Dünyada ki yakınlarınız mezarınızın başına gelip de size dua edemeyecek. Aslında acı bir durum gerçekten. İnsanlık için güzel bir şey olup olmadığı da kesin belli değil.





Mars Gezegenine olan uzaklık elli beş milyon kilometre yaklaşık. Rakam ile 55.000.000 yazarsak. Uzay gemisi de saate 20.000 kilometre hız ile gidiyor. Normal şartlarda 115 günde gitmesi gerekir. ''Mekiğin seyahati 115 günde tamamlamasını bekliyor olabilirsiniz; fakat daha uzun sürüyor. Bunun asıl sebebi, hem Dünya'nın hem de Mars'ın, Güneş etrafında yörüngede dönüyor olmaları. Mars'a direk nişan alıp roketlerinizi öylece ateşe verip gidemiyorsunuz; çünkü öyle yaptığınız takdirde oraya vardığınız zaman, Mars çoktan hareket etmiş olur. Bunun yerine Dünya'dan fırlatılacak olan uzay mekiğinin, tam da Mars'ın olacağı noktaya hedef alınması gerekiyor.''





Nedir bu başka gezegenleri fetih etme dürtüsü veya duygusu? Ha insan olarak, emperyalist devletler olarak sanki dünyanın içine az ettiniz, biraz da Marsın içine edelim diye düşünüyorsanız, onu da başarırsınız diyeyim. Hayır şöyle bir düşünceniz var ise ondan da vazgeçin, dünya da kıyamet kopacak, siz de insanlığı tekrar Mars da yok olmaktan kurtaracak ve nesillerin devamını sağlayacaksınız. Dünya da kıyameti koparan Rabbım ki Mars da onundur aslında, orada da her türlü istediği doğa olayını gerçekleştirir. Bunu bilmemek için ahmak ve geri zekalı olmak lazım.





Sizler uğraşın bakalım Marsa gitmek için bizler de mizah yazılarımıza konu bulmakta zorlanırken, ne güzel yardımcı oluyorsunuz. Bir dolu senaryo yazıldı, geçmişte ve günümüzde uzay ile Mars ile ilgili... Bakın eskilerden ilk aklıma gelen. Uzaylı Zekiye diye bir dizi vardı mesela. Bir de Cem Yılmaz Gora'yı çevirdi. Sonra Deve Kuşu Kabare Tiyatrosunun oynadığı güzel bir oyun olan Astronot Niyazi vardı. İşte böyle biz Türklerinde uzay ve uzaylılar ile teşriki mesaisi. Ne diyelim. Halbuki oralara harcayacağınız paraları Dünya'da ki açlığı ve fakirliği yok etmek için, Afrika'da ki garibanlar için harcasanız insanlar daha mutlu olurlar gibime geliyor...





Mars bu, bir adı da Kızıl Gezegendir bilirsiniz. Amerikalılarda ''Ulan bu Mars bile Komünist olmuşta bizim haberimiz yokmuş. Şimdi gidelim de oraya da demokrasi götürelim, Dünya da başka ülkelere yaptığımız, onları özgürleştirdiğimiz gibi. '' diye de düşünebilirler. Biz de iki mars bir terse gider tavla oynadığımız adamın koltuğunun altına sıkıştırıveririz tavlayı. Kolay kolay da kimse bükemez biz Türklerin tavlada bileğini onu da antiparantez belirtelim. Yani demem o ki herkeslerden önce biz gitmişiz bile marsa. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

11 Kasım 2016 3-4 dakika 1376 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    Marstan önce biz kendi gezegenimizde insan görsek hani😂

    Güzeldi Ahmet bey kutlarımud83eudd20

  • 7 yıl önce

    Teşekkür ederim abla...👍