İfade Edebilmek

Ne zordur bazen bir şeyleri ifadelendirmek ,ifade edebilmek?Çok haklısınızdır bir konuda ifadelendiremediğiz için haklılığınız bir anda güme gider!..Ya da bir türlü anlatamaz olursunuz kendinizi karşınızdakine o ana dek anlattıklarınız güme gider!..

Peki ifadelendirmek,doğru anlam(lar)da açıklayabilmek neden bu kadar zor olur bazen?..Çalışılarak kazanılacak ya da deneyimlerle aşılacak bir şey midir?..Çok okumuş,çok bilmiş olmak işimizi kolaylaştırabilir mi?..Gözlemlerimiz ne kadar etkili olur?..Bu ve buna benzer soru cevapları çoğaltabiliriz!..Kısaca nedir bu ifadelendirmek,ifade edebilmek?..

Hani bazen olur ya bin dereden su getirilir,ovalardan dağlara ya da bağlardan çaylara kadar uzanılır da bir türlü anlatılamaz,anlaşılmaz olur anlattıklarımız!..Biri ya da birileri gelir bir kaç süre sonunu bile beklemeden bir bilemediniz bir kaç cümle ile şak diye anlatır hatta fazlası bile olduğu olur!..Nedir tüm bunlar?Sır denilen o büyülü kolaylaştırıcılık nedir?..

Ruh dinginliği ne kadar etkilidir doğru ifade edebilmekte?..Yaşadıklarımız ve ruhumuza yüklediklerimiz ya da yüklenilenler ne kadar etkilidir bu durumda?..Karşılığı olmayan şeylerin kaplandığı alanların çokluğu mudur bizi sonuçsuzluğa sürükleyen?..

Yoksa taşıdığımız genetik harç mıdır etkili olan?Nedir bu genetik harç?..Atalarımzdan bizlere miras kalan ve taşımamız zorunlu kılınan genetik harç!Red edemediğimiz,taşımakla yükümlü kılındığımız ve istesek de istemesek de aktarmakla görevli olduğumuz kalıtsal genetik harç!..(Bilimselliği var mıdır yok mudur bilmiyorum!..)

Hani bazen biri ya da birileri hakkında belli belirsiz gözlemlerimizle söyleriz.yaa..Bu ne bahtsız adam tıpkı babası gibi!..ya da filancanın ailesinde bu hep oluyor!..Çok lanetli bir sülale ya da bahtsız!..Tersini de söylediğimiz de oluyor:adam doğuştan şanslı!..diye ve nice benzeri aktarımlar ve çıkarımlar yaptıklarımız çokcadır..Gizliden gizliye sanki el altından destekler gibi yaklaşırız bu genetik kalıtsal harç meselesine!..

Şimdi asıl konumuza gelirsek nedir bu ifade edebilmenin rahatlığının keyfi ve zorluğunun çetrefilli pişmanlığı?..Doğru ifadelendirdiklerimiz mi çoktur yoksa ifadelendiremediklerimiz mi?..Düşünün..
Hangi birikime daha çok sahipsiniz?..

Bazı insanların işleri hep ters gider!..Ters yüz olur her dokunduğu!..Bir karmaşadır yaşadıkları ne yapsa faydasız gibi olması bir yana daha da kötürüm bir hal aldığı da aşikar olur!..Nedendir?..Eşyaları bile kendisi gibidir ha bire arıza verir bir türlü olması gerkitiği değildir bir yönü eksik kaldığından hep geriden gelmek zorunda kalabilir?..Nedendir?

İfade edebilmek zorunludur ve zordur!..Tıpkı bu yazıda olduğu gibi içinden çıkınılmaz bir hal alınca
kolaylaştırıcı kaynak ya da kaynaklar nedir ,nerededir(ler)?..

Her şarkının bir anlamı mı vardır ya da her şiir bir anlam mı taşır?Aynı şarkıyı dinleyen iki kişi ya da aynı şiiri okuyan iki kişi neden aynı anlamları bulamaz ya da çağrıştırdıkları neden kişiye göre değişkenlik gösterir?..Her defasında aynı kişi neden farklı anlamlara gitme gereği duyar?..

ifade etmek,doğru ifade etmek zorunludur ve gerçekten zordur!..

04 Eylül 2011 3-4 dakika 61 denemesi var.
Yorumlar