İnsan Var İnsan Var

''İnsanları tanımak mı istiyorsun? Bilmeden yaptığın bir hatayı ve maddi olarak işlerinin şaşmasını bekle.''

Zekeriya Efiloğlu'nun ''Kendine Bir İyilik Yap.'' adlı kitabından alıntıdır...


Yukarıda ki cümleler değerli dostum, arkadaşım, Zekeriya Efiloğlu'na aittir... Ben de ona istinaden İnsan var, İnsan var dedim başlığa... Hani bir şarkıda da var ya ''İyi gün dostları siz şöyle durun, gerçek dostlar beni yerden yere vurun.'' diye de devam eder gider... Cebimizde para pul varken, dostumuz da, akrabalarımızda, sırtımızı sıvazlarlar, övgü dolu sözler sarf ederler... Oysa ki bizimle beraber ağlayacak dostlara daha çok ihtiyacımız var...

Ne demiş Rus Edebiyatının zirve isimlerinden Lev Tolstoy ''Bir insan acı duyarsa canlıdır, başkasının acısını duyarsa insandır.'' Hangimiz duyuyoruz başkalarının acılarını? Zor günlerden geçiyoruz, kaç kişinin gece yatağa yattığı zaman şu devirde olan bitenlerden dolayı uykusu kaçıyor? Civan gibi evlatlarımız toprağa düşüyor. Bir dolu masum insan Akdeniz'in, Ege'nin sularında denizin derinliklerinde kaybolup gidiyor... Hangimizin yürekleri titriyor? Hangimizi için yaşananalar bir gazete haberinden farklı şeyler?

Vefa artık sadece İstanbul'da bir semt adı ve bir spor kulübü ismi olmanın ötesine geçemiyor... Nerede o eskinin kadir bilir, değer bilir insanları? Nerede o ahilik geleneğini sürdürmeye çalışan, çalışkan dürüst, esnaf güruhu? Yoksa, yoksa durun söylemeyin sakın, onlar ''O güzel atlara binip de gittiler.'' demeyin, ne olur demeyin...

Kibir ve böbürlenme hastalığımızı ne zaman kimler tedavi edecek? Dünya bir oyalanma yeri Yunus Emre'nin de ''Mal da yalan mülk de yalan var biraz da sen oyalan.''dizelerinde belirttiği gibi... '' Nasıl da unutuyoruz elimizin altındakilerin geçici sahipleri olduğumuzu... Milyarlarca insan geldi geçti buralardan. Şimdi sadece iki metrekarelik toprak parçaları var... Ruhları Alemi Berzah'da ahireti bekliyorlar...

Okuyun, ama mutlaka okuyun ki kamil insana ancak böyle ulaşırsınız, ama yine de oldum dememek lazım. Hazreti Mevlana da ''Hamdım piştim yandım.'' diye ne güzel söylemiş. Demek ki piştikten sonrada aşk ateşi ile yanmak da gerekiyor... Unutmayın ki ''Yananı da Allah görür.''

Kalp Gözünüz yeter ki açık olsun. Hani diyor ya bir şarkısında rahmetli Barış Manço ''Kalpten kalbe giden bir yol vardır görülmez.'' Kalbinizin yollarını açık tutarsanız, sizin de başka başka kalplere yol almanız daha kolaylaşacaktır... Na firavun kaldı, ne Haman, ne Sultan Süleyman'a kaldı dünya ne de ırgat Süleyman'a... Kimselere kalmasın, kimse de ah almasın... Yolumuz da belli yönümüzde... Son nefeste gülebilme ümidini hiç yitirmeyelim....

06 Mart 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 4 yıl önce

    Emeğinize Sağlık Abi Gerçekleri Anlattan İçten Bir Çalışma Olmuş Denemeniz.