İnsanlar Demiştim

Deneme nasıl yazılır nasıl başlanır pek öğrenemedim. İnsanlar bunu nasıl başarıyor anlamadım... Fakat insan demişken yazıma şöyle başlamak istiyorum:

İnsanlara olan sevgi ile saygım bana hep çok büyük, altından kalkamayacağım üzüntüler yaşatıyor. İnsanlara güven duymuyorum, zaten güvenilir kimse de yok. Keşke sadece güven konusu olsaydı aynı zamanda iyi insan da yoktur. Peki kim iyi? Ben mi? yok hayır ben de iyi değilim. Şairin dediği gibi '' düşüncelerim çok cinayet işledi ama aslında iyiyim''. Evet ben de kötü düşündüm... insanım ben de.. hiç kimse dört dörtlük olmadığı gibi ben de dört dörtlük biri değilim.. Zaten dört dörtlük insan ararsan dört dörtlük yalnız kalırsın. Peki biz bu hayatta kime güveneceğiz kime iyi diyeceğiz. İyi insan nedir ? İyi insan; sana göre olandır. Biri sana karşı çok çok iyidir çok güvenilirdir. Belki yüzde yüz olmasa da, evet diğerlerinden farklı bir çizgidedir. İşte o zaman ona iyidir diyebilirsin. Demek zorunda olmasan bile hayata bağlanman için birisine güvenmek zorundasın. Birisine iyi demek zorundasın... Ve zaten bir insan hep birileri için iyi olmuştur. Hiç sevilmeyen insan gördünüz mü? Sen sevmesen, o sevmezse, ben sevmesem bile vardır ya annesi yada eşi, çocuğu...

İnsanları hep duygulardan ibaret biliyorum. Mantıklı olduğumuz zamanlarda bile duygusal bağlam kuruyoruz. Bir insan duygularının önüne geçemez. Bence olması gereken de bu. Duygularına sınır koymak özgürlüğünü kısıtlamaktır. Kim özgürlüğünü kısıtlamak ister ki. Duygusal olmak mutlu olmaktır, bazen de çoğunluğu hüzün ile sonuçlanan da var. Ancak olumlu bakmak gerekir.. hayata bağlı olarak tecrübelerin artıyor.. insanları tanıyorsun.. her şeyden önemlisi kendini tanıyorsun. Mesela ben yine o tarifsiz acılar içinde olmama rağmen insani değerlere olan zaafımdan dolayı hiç bir şekilde düşüncelerimi duygularımı değiştiremiyorum. Sadece sevdiğime değil kimseye kin güdemiyorum. Nefret edemiyorum. Belki güvenmiyorum ama bütün insanlara yine de değer veriyorum. Ve en önemlisi de ne biliyor musunuz? bu konuda pişman olmadım. Anlık tepkilerim olmuştur, ki insan hali. Nefsime hakim olamadığım anlar olmuştur ama oturup düşündüğüm zaman yine eski bene bürünüyorum. Nefs dedim nefsine hakim olan insan güçlü insandır. Yaptığımız her hatanın altında büyük bir pay sahibidir. Nefs de duygularımızda var olan kötü hislerden biridir. Bir insan iyi olmak isterse iyi olabiliyor kötü olmak isterse de kötü olabiliyor.. Tek yapması gereken nefsine hakim olması ve içindeki sesi dinlemesi... Konun girişine başlamasını bilmediğim gibi sonuca da bağlamama konusunda bir numarayım. Demem o ki iyi olun. Kimine göre değil, herkese. Birisine karşı iyi olabiliyorsan herkese karşı iyi olabilirsin. Kötü kalmak isteyen insanlara da şöyle seslenmek isterim. Kokuşmuş ruhunuzu biraz olsun temiz tutun. Temiz tutun ki pisliğiniz evreni çöplüğe çevirmesin...

23 Ocak 2015 2-3 dakika 14 denemesi var.
Yorumlar