İnsanlar Hep Bir Ülkeye Benzer

Çok varlıklı ve kariyer sahibi olabilirsin

sahip olduklarınla değil

sevdiklerine verdiklerinle sensin

sevgi

emek

sadakat

güven

bunların hiç birini parayla satın alamazsın

harcadığın zaman

verdiğin emektir değer ölçüsü...

Yanlış zamanlarda, yanlış insanlarla yaşadığımız her şey tecrübedir ve hayatımıza ayna tutar.

İnsanız hepimizde eksikler, doğru ve yanlışlar mevcuttur. Lakin insani insan yapan değerleri, herkesten ayıran duruşu ve kişiliğidir. Herkesin kendine has bir duruşu ve prensipleri olmalı.

İnsanlar doğar, büyür ve zaman içerisinde duruşu ve kişiliğiyle kimlik kazanır!

Kimlik insanın özüdür...

-Ben hep insanları bir ülkeye benzetmişimdir!. Her insanın sınırları olmalı mesela...Sınırlarınız olursa hayatınızda ki insanların yeri ve önemi ne olursa olsun herkes nerede duracağını bilir. Kimse siz, izin vermedikçe, sınırlarınızı ihlal edemez! Yani siz istemedikçe hiç kimse sizin hayatınızda söz hakkına sahip değildir...

Sizi, manipüle edip istediği kalıba sokamaz, üzerinizde bir hakka sahip olamaz. Siz kimsenin malı değilsiniz! Bedeniniz başta olmak üzere bütün özlük hakları sadece ve sadece size aittir!

Buna istinaden herkesin bir giriş izini, vizesi olmalı. Bu yetki bir tek sizin elinizde bulunmalıdır..

Sınırlar aşılmazsa kimse kimseyi incitmez. Kırgınlık ve dargınlıklar olmaz. Herkes duracağı noktayı iyi bilir ve sınır ihlali yaşanmaz!.

Gerek ikili, gerekse sosyal ilişkiler daha sağlıklı olur.

Kendinizi önemseyin, değerinizi bilin ve net tavırlarınız olsun. Gereksiz insanlar için kendinizden ödün vermeyin.

Sınır ihlalinde bulunanlardan uzaklaşın, uzaklaştırın!

Vizesiz kimseye giriş hakkı tanımayın, kimse sınırını aşmasın. Kimse sizden değerli değil. İnsanların sizi değersizleştirmesine, yok saymasına göz yummayın!

Çünkü siz değerlisiniz! Hayata dair tüm güzellikleri hak ediyorsunuz. Mutlu olun bunun için çaba gösterin.

20 Temmuz 2022 1-2 dakika 27 denemesi var.
Beğenenler (7)
Yorumlar (7)
  • 21 ay önce

    İnsanlarında ülkeler gibi sınırları olmalı sözünüze katılıyorum. İnsanın her şeyden önce sizinde yazıya getirdiğiniz gibi bir kimliği olmalı. Vizesiz girişler olmamalı insanın hayatına,benliğine,kimliğine... Bazen doğruyu bile bile 'vaayy' diyor insan,oysa değer yargılarımızdan öyle vazgeçmişiz ki.. Öyle susuz kalmış ki içimizdeki biz yalanları... İnsan değerlidir, değer bilmek adına ilk önce kendini sevmekten başlar insan anatomisi... Güzel,kayda değer bir yazıydı kutlarım Gülşen hanım, saygımla...

  • 21 ay önce

    Mükemmel bir yazı olmuş. Aynen katılıyorum ben de. Güne düşen yaziýi kutluyorum Gülşen Hanım.

  • 21 ay önce

    ''Bir insanı sevmekle başlar her şey.'' diye de güzel bir Zülfü Livane şarkısı var ya, hadi onu biraz daha geliştirelim, kendini sevmekle de başlıyor hayatın güzelleşmesi... Tabi bu sevginin de narsisizm boyutlarına ulaşmaması da gerekir ki sonrası bir dolu psikolojik rahatsızlık ve travma... Kişilikli çocukları biz armağan edeceğiz bu topluma, o zaman bizim de öncesinde kendimizi geliştirmiş olmamız lazım, bu da okumaktan aydınlanmaktan geçiyor haliyle... Bir ülke gibi bizim de sınırlarımız olacak tabi ki yalnız karşımızda duran muhatap aldığımız insanlarında mutlaka sınırları vardır, yeri geldi mi biz de o sınırları zorlamayacağız... Saygı ve sevgiye dayalı bir hayat aslında bütün insanların özlemi olsa da kimi zaman bazılarının da beceremediği bir olgu... Kalp kırmak, insanları incitmek, kişiliklerini zedeleyecek bir şekilde insanlara davranmak, hem dünyamızı hem de ahiretimizi karartacaktır en nihayetinde... Özetle güzel bir yazı olmuş kutlarım içtenlikle Gülşen Hanım...

  • 20 ay önce

    Çok güzel di ve anlamlı.