İnsanlığımızı Kaybettik Hükümsüzdür

İnsanlık öyle kolay kolay ele geçen bir haslet değil... Önce kendi kendimize sormak durumundayız, biz insan mıyız acaba, diye... Öyle ya, elimiz ayağımız var, gözümüz kulağımız var, idrak duygumuz var, düşüncemiz var. Var da var biz de ama, bunlar insan olmaya yetiyor mu?

Yüreğinizde sevgi yoksa, merhamet duygusu yoksa, acıma duygusu yoksa, kötülükten besleniyorsanız, öfke, kin duyguları siz de tavan yapmışsa, haset ateşi yüreğinizi yakıp kavuruyor ise yine de insan sınıfına girer miyiz?

Duyarsız bir insan, kimse için kılını kıpırdatmaz. Afrika'da aç çocuklar, kadınlar varmış, onun için hiç bir önemi yoktur, o yine alır marketten elli liralık peyniri, yetmiş liralık bonfileyi afiyetle yer. Televizyonlarda gördüğü zaman o aç kadınları ve çocukları son sürat kanal değiştirir ki ne kendi ne de çocukları görmesin o garibanları... O görmese de gören bir Yaratıcı vardır, onun bilmediği, anlamak istemediği...

Komşu komşunun külüne muhtaç derler. Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. ''Komşusu açken tok yatan bizden değildir.'' demiştir... Ne de güzel söylemiş... Tıkıldık otuz kırk katlı apartmanlara, hangimiz biliyoruz komşumuzun derdini tasasını... Gece gece bir ihtiyacımız olduğunda kapılarını çalmak için bile kırk kere düşünüyoruz... Yazık ediyoruz, yazık! Hem kendimize hem de insanlığımıza... Biz insanlığımızı kaybettik, hükümsüzdür...

Seyretmedik mi canlı yayında doksanlı yıllarda ki Körfez Savaşında Müslüman bir ülke Irak bombalanırken, ne yapabildik? Yüreğimiz titredi mi? Gece yatağa yattığınızda hiç muhasebe yapıyor muyuz? Rakamlar ile hesap kitap değil canım, vicdan muhasebesi bu vicdan...

Evinizin ya da iş yerinizin olduğu yerlerde kaç tane fakir var, hangimiz biliyoruz, hangimiz araştırıp da gidip bir yaralarına merhem olmaya çalışıyoruz... Ben merkezli yaşamaktan ne zaman kurtulacağız da biz olmanın büyüsünü ve coşkusunu yüreğimizde ne zaman hissedeceğiz...

Doğayı bile mahveden, ormanları yakan, biz değil miyiz? Hemcinsine karşı bu kadar acımasız olan başkada bir varlık var mı? Dünya savaşlardan bir türlü başını kaldıramıyor... Askerler savaşıyor, askerlerin yanında kadınlar ve çocuklar da öldürülüyor acımasızca... Vicdan nerede? Rafa kalkan vicdanlardan ölüm, kan, göz yaşından başka ne beklenir ki... Siz bol bol silah satın satın emperyalistler, viskilerinizi yudumlarken insanlar öldürülsün vahşice, kılınız kıpırdamasın, ama unutmayın ki bunların hepsinin bir hesabı var Allah yarına bıraksa da yanınıza bırakmayacak, eninde sonunda...

25 Temmuz 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar