Irak Türkiye Parçalanmalarına Doğru

ABD Kentucky Senatörü Rand Paul, CNN'e konuştu. 'Önce buraya nasıl geldiğimizi anlamamız gerektiğini düşünüyorum" diyen Paul, "Sanırım IŞİD'ın bu kadar palazlanmasının nedenlerinden biri, bizim onların müttefiklerini silahlandırmamız. Biz Suriye'de İŞİD'le ve Elkaide ile müttefiktik' vurgusunu yaptı.
Evet, Rand Paul böyle diyedursunlar, bizim hükûmetin yetkilileri de âdeta onlarla yarışırcasına IŞİD'den zarar gelmeyeceğini, IŞİD'in dostları olduğunu birkaç kez söylediler.Üstelik Musul Konsolosluğundaki çalışanlarımızı rehin almalarına rağmen.
Türk hükûmetinin rehine konusunda pasif davrandığı açık.Ancak bu pasifliğin altında bir başka gerçeğin yattığı da söylenmiyor değil.Rehinelerin tutsak edilmesinin danışıklı dövüş olduğu da yorumlanıyor.Şöyle ki:IŞİD militanlarının Musul'u işgal edeceği biliniyor.Bu yüzden kimi kurumlar, okullar dahil boşaltılıyor, ama bizimkiler hiç istiflerini bozmuyorlar.Bunun sebebi ne olabilir sorusunun yanıtı da şu oluyor:Rehineler serbest bırakılacak, hükûmet bu sözde kurtarılışı seçim propagandası olarak kullanacak.
Peki böyle bir olasılık olur mu?Akşamdan sabaha politikanın değiştiği bir ortamda olmaz demek zor.Peki, rehinler böyle dolambaçlı yoldan kurtarılmış gösterilince sorun çözülür mü?Çözülmez.BOP eşbaşkanlığını üstlendiğini söyleyen birileri bu insan eti yiyen canavarı ABD ile birlikte yarattı.Bizimki zararlı örgüt olmadığını, öteki (ABD) birlikte savaştığını söylüyor.
Paul Raund'un sözünden şunu anlıyoruz:ABD IŞİD'e para silah vb. yardımlar yapıyor.Ya bu konuda Türkiye rahat duruyor mu?Hayır Silah vb. malzemeler tırlarla giderken yakalandı, yakalayalar cezalandırıldı.Büyük kentlerde ticarethaneler açan örgüte para yardımı yapıldığı, camilerden 8 milyon dolar para tonlanıp gönderildiği, örgütten kaçak 800 milyon dolarlık petrol alındığı basında yazıldı, çizildi.
Türkiye olmasa Irak'a giremezdik, diyen ABD Irak'ı işgal etti, orada yüz binlerce insanı öldürdü, kadınlara tecavüz etti; geride yetimlerin, dulların, yaralıların oluşturduğu işsiz aşsız bir kitle bıraktı.Sadece bu mu?Değil tabi.Irak'ta Kürt ve Arap bölgesi olarak ikili bir yapı oluşturdu; petrolün büyük gelirine el koyarak oradan ayrıldı.Maliki Hükümeti; ABD, Kuzey Irak ve Türkiye'nin çıkarlarına ters düşünce işler değişti. ABD B Planını devreye soktu ve Irak'ın KÜRT, Şİİ VE SÜNNİ olarak üçe bölünmesinin ortamını yarattı. Suriye'in parçalanması için kurulan örgüt şimdilik yön değiştirip arkasına Türkiye ve ABD'yi alarak Sünni bir Arap devleti kurmak için kolları sıvadı, kendisinden olmayan ırk, mezhep ve din mensuplarını, laikleri hunharca katletmeye başladı.Bu arada Türkler de ya katledildi ya da sürgün edilerek bin yılı aşkındır yaşadıkları yerlerinden edildiler.
Mısırlı Rabia için gözyaşı döken başbakan Irak'taki katliamları için kılını bile kıpırdatmazken üstüne üstlük bir de orayla ilgili haberlere sansür koydu.Bütün bunlardan sonra oradaki Türklerin büyük zarar gördüğü Irak'ta üç devletin kurulacağı, bir mucize olmazsa kesin gibi görülüyor.Peki, olay Irak'ın parçalanmasıyla kalacak mı?Tabi ki hayır.BOP planı adım adım uygulanıyor Türkiye için çanlar çalmaya başladı bile.
Oslo Süreciyle ordunun gücünün azaltılması hiç kuşkusuz PKK'nin elini kolunu güçlendirdi.Örgütü kontrol altına alan güçler, karakollar da kapatılarak, Doğu'dan çekilince örgüt, denilenin aksine geri çekilmedi, üye sayısını da artırarak bölgede alan genişlemesi yaptı.Şafi din adamlarını (melleler=mollalar) da atatan PKK; yol kesmek, adam kaçırmak, vergi toplamak gibi faaliyetleriyle bölgeyi denetim altına almaya başladı.Özerkliğe giden yolda- ki tam bağımsız oluncaya dek mücadele devam edeceğe benziyor- epey yol aldı.Söz gelimi bölgenin tümüne yakın belediyelerinde tabelalar Kürtçe yazılmış durumda.Diyarbakır Belediyesinin Tabelasının Şerederiya Amed olması tehlikenin boyutunu gösteriyor da artıyor bile.Yani BOP projesi tıkır tıkır işliyor ve Batı basını Kürt devletini AKP kuracak diye yazıyor.
Bu durumda ne olur.Doğumuzda altı devletle sınırımız vardı.Tek devlete düşer bu.ABD Türk müttefikleriyle doğumuzda şimdilik( sonra Ermenilerle paylaşılacak) Sünni bir sömürge Kürt devleti kurmanın yollarını adım adım geçekleştirirken Batı'da da Sünni bir sömürge Türk devleti kurmayı planlıyor.Bun un için ne yapılacak?AKP başkanlık için PKK'in desteğini alacak, ama onarla bölünme, özerklik garantisi verilecek.Diyarbakır Mutabakatının özeti de bu.Sonumuz hayırlı olsun.Uyduk hıyanete gidiyoruz kıyamete:Irak'tan üç, Türkiye'den iki devlet.Halk ne yapıyor?Uyuyor.'Devlet uyursa millet uyanık olmalıdır.' Diyor A. Veysel. Uyursa ne olur? Atatürk'ün ikaz sözünde olduğu gibi olur:' Uyuyan milletler ya ölür ya da ertesi sabaha esir uyanır.'
Hükûmetin Irak'ta, Suriye'de ve Doğu bölgemizde uyguladığı politikanın sonu ne oluyor:Felaket
Felaketi görmek istemiyorsak sağ sol kutuplanmaları bir yana bırakıp ülkenin ve ulusun kendi hükûmetimizce bölünmesine karşı çıkmak zorundayız.Bu şu şekilde mümkün:Parti çıkarı tek edilecek , ülke çıkarı gözetilecek.Bu bağlamda tüm yurtseveleri hainlere karşı bir olmaya, birliğe çağırıyoruz.
.
Emine ÖZTÜRK/Balım Sultan/

28 Haziran 2014 5-6 dakika 43 denemesi var.
Yorumlar