İstanbul

İstanbul " sen manalı ne anlamlı vede tutku dolu bir şehirsin.Sen kimsin anlam veremedim ".Bu kadar gururlu bukadar heybetli 7 tepe üzerine kurulmuşsun.Tarihin öz geçmişin o kadar derin ki anlatmaya kalksak sayfalar yetmez.


Tüm dünyanın gözü kuşağı sende olan bir şehirsin.Gerçi bazı insanlar sonradan yerleşti sana onlarda zamanla kendilerini istanbulluyuz dediler.Lakin günümüzde eski istanbullu pek kalmadı.Esas istanbullu şişlide nişantaşında oturur.Onlar hanfendi,beyfendi kişilerdi.Şimdi insanlar istanbulda oturuyor ama beyoğlunda taciz,kalabalık yerlerde kapkaç yapıyorlar.Sanırım nedemek istediğimi anlamışsınızdır başka söze hacet yok.Bu mu istanbullu olmak.Uğruna şarkılar,şiirler yazılmış nice savaşlar verilmiş bu şehir bence daha çok sevgiyi ve saygıyı hak ediyor.Gururlu bir şehir kendini kasmasından bellidir." laf aramızda kalsın istanbulu sevmediğimden deyil sitemim aksine çok sevdiğimden " bende böyle istanbula sitem edip onunla kavga ediyorum.Gemi ile karşıdan karşıya geçerken martılara simit yanlızca istanbulda atılır.Ada vapurunun sesi, adaları faytonları kısacası büyüler insanı.

İstanbula sahip çıkalım onu ve orda yaşıyanları sevip sayalım.Medeniyetin başlangıcı olan tarihi bir şehirde yaşııyanlar kapkaç,taciz gibi çirkinlikler ile bu güzel şehri dünyaya rezil etmiyelim.

10 Ocak 2012 1-2 dakika 27 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    oldukça güzel dersler vererek anlamlı ve başarılı bir yazı yazmışsınız tebrik ederim👍