İyi Bir İnsan Olabilme Fırsatı Her Zaman Çıkar Karşınıza

Evet, evet, bu o kadarda zor bir durum değildir. O zaman karşımıza Rabbimizin çıkardığı bu fırsatları iyi değerlendirmek de kul olarak bizlere düşer... Ne diyor Allah cc. İlk emri ''OKU'' İşte işin özü, en büyük fırsat da budur. Demek ki okumaya başladık mı, devamı da çorap söküğü gibi gelecek...

Bir çocuk ilk eğitimini ve öğretimini ailesinden ebeveynlerinden alır. Eğer ki onların hamuru iyi yoğrulmuşsa, çocukta onların kendine gösterdiği ihtimam sayesinde hayatı kendi bakış açısıyla daha iyi kavrayacak ve ileri ki yaşamında duyarlı, duygulu, çalışkan bir insan olma yolunda emin adımlarla ilerleyecektir... Bunun tersi de tabi ki olumsuz sonuçlar doğuracaktır...

Kötülük yapmak o kadar kolaydır ki bir kin dolu bakış, karşıdan gelen bir kötü söz ya da davranış kalıbı, insanı bir an da zıvanadan çıkartır ve suçlu durumuna düşürür. Hop bakmışsınız ki demir parmaklıklar ardındasınız. Çoluk çocuk perişan, hadi gel de ayıkla pirincin taşını, çık işin içinden çıkabilirsen...

Muhtaç bir insana maddi ve manevi yardımda bulunmanın hazzı kadar güzel bir şey var mı? Bunun tadını alanlara sormak lazım. Tabi bir de bu yardımı yaparken hissettirmeden, başına kakmadan, birilerinin gözüne sokmadan yapabiliyorsak, bir kıymeti oluyor, tersi bir durum tamamen gösterişe giriyor unutmayalım ki...

Hiç yaşlı bir kadını ya da görme engelli bir insanı kırmızı ışıkta karşıdan karşıya geçirdiniz mi? Ya da cüzdanını düşürmüş ve içinde çok miktarda maddi varlığı olan bir adamın cüzdanını bulup, tekrar eline verdiniz mi? Helali ve haramı biliyorsanız vermişsinizdir. Yok eğer alıp da ben bunu çatır çatır yerim dediyseniz, sonrasında başınıza neler neler gelecek bir gözlemleyin. Ben söylemedim bunu atalar söylemiş ki çok mükemmel bir sözdür ''Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste.''

Şu an da dünyanın hemen hemen bir çok coğrafyasında kan ve göz yaşı var. Mübarek ramazan ayında bir lokma ekmeğe, bir damla suya muhtaç insanlar zenginliklerinden göbekleri, kibirlerinden de egoları şişmiş devletlerden yardım bekliyorlar. Yardım etmeyi bırak bir de sömürüyorlar adeta onları iliklerine kadar. İnsanları ve devletleri bu kin ve nefret duygularından arındırmadıkça devam edecek bu durumlar.

İnsan olmak ve insan kalmak hele de bu devirde herkesin başarmadığı bir olgu. Kendimizden pay biçip biz de bu uğurda çaba gösterelim. Bir kişiyi bile kazansak bu da büyük bir nimettir. Kan ve gözyaşı akıtmaya meraklı olanların da ahiretteki durumları Allah ile onlar arasında. 'Meşhur atalar sözüdür ''Zulüm ile abat olanın ahiri berbat olur.''

05 Mayıs 2021 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar