Kahve Köşelerinden Uluslararası Şampiyonalara

Tesadüfen açtığım TRT Televizyonun üçüncü kanalında Avrupa Bilardo Şampiyonası ve finalde bir Türk Takımı Bahçelievler Belediye Spor Kulübü karşılaştığı Belçikalı rakibini yenerek Avrupa Şampiyonu oluyor. Onlar ile ne kadar gurur duysak azdır Türk Milleti olarak bizim de göğsümüzü kabarttılar ve ülkemizin yüzünü ağarttılar sonuna kadar...






Bildiğiniz gibi yetmişli ve seksenli yıllarda bilardo sporu kahve köşelerinde veya lokaller de oynanan bir oyundu ve adı da spor olarak geçmezdi. Şimdiki zamanlarda bilardo sporu, belirtildiğine göre Avrupa'da en çok ilgilenilen ilk beş spor dalı arasında. Çoğu zaman ülkemizde spor denince akla futbol ya da az miktarda basketbol geldiğinden, başarı kazandığımız diğer sporları da göz ardı etmememiz lazım diye düşünüyorum...






Belirtildiğine göre son yıllarda dünyada bilardo sporunda öne çıkan iki ülkeden biri Türkiye biri de Güney Kore. Her iki ülkenin de şu anda üst düzeyde ki şampiyonalarda, üst sıraları zorlayacak en az on ya da on beş oyuncusu olduğu söyleniyor ki bu çok güzel bir gelişme her iki ülke açısından da...






Bizlerde gençlik yıllarında kahve köşelerinde fazlası ile oynadık bilardo oyununu, ama o zamanlar oyunun bilardo sporu olarak anıldığını bile bilmekten uzaktık. Kahvelerde fosur fosur sigara içilirdi ve haliyle sağlıksız ortamlarda oynanırdı bu oyun. Ne mutlu ki şimdilerde kapalı mekânlarda sigara içme yasağı olduğundan dolayı, sigara içmeyen insanlarda rahatsız olmadan bilardo oynayabiliyorlar.






1993 Yılında kurulan Türkiye Bilardo Federasyonu ve bilardo sporu Semih Saygıner'in dünya çapında ki başarılarından sonra daha da gelişme göstermiş, Sayın Saygıner Türkiye'de bu sporun ön plana çıkmasında etkin bir rol oynamıştır. Dünya çapında çeşitli fantastik görsel bir şölen şeklinde gösterilere de imza atan Türk Bilardocuları başta Semih Saygıner ve Hacı Arap Yaman gibi isimler ile her zaman Dünya ve Avrupa şampiyonalarında üst sıraları zorlamaya devam edecektir. Ülke tanıtımı ve reklamı işte böyle de yapılır. Ne diyelim darısı diğer sporcularımızın da başına olsun. Avrupa Şampiyonu olan bütün sporcularımızı canı gönülden kutluyor başarılarının devamını diliyoruz...

08 Haziran 2014 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar