Kan Şehri Urumçi

Kimin toprağı için kimin canına kıyıyorsunuz?
Allah'ın koca topraklarına sığdıramadığınız küçücük bedenlerinizi,iki metrekarelik mezarlara nasıl sığdıracaksınız?
İnsanca yaşamak kavramı yıllardır size öyle az idi ki,susuzluktan çatladınız..
Kan sizler için ab-ı hayattı,onlar için ölümün en hazımsız ahval'i..

Allah'ın nefes üflediği insan'ın,yine Allah'ın can verdiği diğer insanları değil öldürmesi,hor görmesi bile Allah'ı inkar değil midir?
Şeytandan ne farkınız kaldı?


Ya bizler?
İki gün yakamızda siyah kurdele,bir hafta Çin mallarını protesto ile vicdanlarımızı yeteri kadar rahatlatabilecek miyiz?
Bunun üzerine gelebilecek ( en başta kendi iç sesimden ) kaçınılmaz soru;Ne yapabiliriz ki?
Bilmiyorum..
İnanın bilmiyorum..

Öyle bir çark'ın dişlileri arasına sıkışmışız ki,sanki en ufak bir hamlede çark hareket edecek ve bizler dişliler arasında can vereceğiz.
Her zaman ilk hareket üst dişliden gelir.
Peki ya üst dişlimizde ne var?
Hak,hukuk,vicdani sorumluluk,sevgi,anlayış,insanlık v.b gibi soyut kavramlar mı?
yoksa
mal,mülk,para,pul,dünyevi avantajlar,kariyer kaygıları v.b mi?

Yaşam statüleri,standartların altında olan insanlar vicdani sorumluluk uğruna çin mallarına nasıl ambargo koyacaklar?
Dünyanın en büyük pazarına sahip o çekik gözlü küçük insanlardan önce boyun eğdikleri,altında ezildikleri kendi devletleri değil midir?

Hangi birimiz o yaşlı kadın gibi tanklara ( refah içerisinde yaşamaya engel teşkil edecek herşey ) meydan okuyabiliriz?

okuyamayız !
Çünkü bizim kaybedecek şeylerimiz var ? ( ayrı bir başlık altında sorgulanması gereken-en kısa zamanda sorgulayacağım bir konu)
onun yok..
az zaman önce öldürüldü !!

13 Temmuz 2009 1-2 dakika 2 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (4)
  • 15 yıl önce

    güzel bir çalışma kutlarım👑

  • Gönlüne yüreğine sağlık çok güzel anlatım tebrikler😙😕😕😕👍

  • "Öyle bir çark'ın dişlileri arasına sıkışmışız ki,sanki en ufak bir hamlede çark hareket edecek ve bizler dişliler arasında can vereceğiz."
    çarkı yerleyeksan etmek zor değil aslında lakin yıkılırken üzerimize düşecek, o yüzden çarka çomak sokamıyoruz ama Türk'te akıl bitmez... bir tarafta yeni çarkı inşaa ederken diğer yandan ince ince ıslatırız o çarkı; kıvama geldi mi kendi kendine dağılır zaten un gibi... biz de istediğimiz gibi yoğururuz...

    güzeldi teşekkürler... :)

  • 14 yıl önce

    Karınca ve Hz İbrahim Hikayesinde anlatılır ya Nemruttun ateşini söndürmeye giden karınca. Niyetler ve gücünün ölçüsünde yapabildiklerin önemli. Çin Mallarını alıp almamak ne kadar önemli. Etrafımızda zayıfı ezen adaleti yerle bir edenler, küçük menfaatlerimiz için suskun kalan çinliler yok mu. Çin o kadar uzak değil çok yakın. İki sokak ötedeki insanlardan haberimiz yok vicdanlarımızı temizlemek için 2 sms ile yardım göndermeler. 2 sms ne kadar temizler vicdanı. Her zaman yürekte yangını, kimsesizliği, bir şefkat elininin yerini ruhsuz bir elin verdiği para doldurabilir mi. Çin çok uzak değil inan ki..