Karalama Yazılarımdan

Karalama Yazılarımdan

GEÇMİŞ GÜNLÜKLER
...Üsküdar Şakirin cami avlusunda cenaze namazı için bekleyen insanları görüyorum , ve tabutun başında iki üç gözü yaşlı yakının dışında diğerleri beşer altışar grup halinde konuşuyorlar , neler mi?, ölüm ve ahret gerçeği , acı ve keder dışında her şeyi, özellikle kadın kalabalığın arada bir kahkahalarla konuşuyor olmaları ne yaman bir çelişki , şu sözlerin basitliğine ve düşüklüğüne bakın ! ''..biz bahçede güneşleniyoruz oruçlu diye yanımıza gelmiyor.. Oğlu yurt dışından geldi mi ?.. Tatile çıkacağız rezervasyonu yakmak istemiyoruz.. vb...konuşmalar giderek daha bayağı konuları kapsıyor,iş ticaret döviz,kar zarar ..vb , ne yazık ki şurada yatan insanın dostları bu ayrılıktan ders ve hikmet çıkarmaktan çok uzaktalar, kimsenin hemen yanı başlarında bir tabut ve bir mevta olduğu umurlarında değil, çok üzücü ve incitici bir durum ..
.... bir kaç gül fidanı var penceremin önünde, bu sabah yanlarına gittim, hüzünlü içe kapanık buldum, yetimlerin ve öksüzlerin , afrika ve uzak doğuda özellikle Müslüman olan insanların çektikleri yüzünden , ve halkı İslam olan ülkelerde müslüman insanların mazlum masum perişan halleri ortada iken açamayız biz der gibiydiler , yeryüzünde gözü yaşlı bunca müslümanlar gerçeğine rağmen , onların ayağına batan bir diken bizlerde acısını bulmalıydı , mü'min olmak ancak öyle bir şahsiyetliliktir, (gayri Müslim ülkeler ferah ve tokluk azgınlığında), ne yazık ki zengin olan körfez ülkeleri İslam olmasına rağmen mü'min olamayan kalıpları ve servetleri ile emperyalizme, siyonizme haçlı,yahudi küresel faşizme destek ve işbirliği çıkıyor olmaları tam bir sapma ve ihanet , evet bu yüzdendir güllerin bile hüzünleri , kalplerimizin de hüznü yıllardır bu çıkmaz açmaz kördüğüm gidişlerdendir...
...bugün güneş ortalıkta yok, kapalı bir hava var ama sıcak ve sıkıcı bir gün, iyi olmam gerekirken ince bir sızı huzursuzluk kol geziyor ruhumda, bu güzel muhteşem şehir darbeye teslim olmadı fakat ne kadar çok seçmenin iradesi, oy hırsızlığı oyunu ile çalınarak oldu bitti yapılmak istendi neredeyse , az kalsın şiddet dili, ayrıştırıcı zihniyet, kaos çıkarıcı insanlar İstanbul'u mutsuz edecekti,YSK haklı ve yerinde kararı sayesinde seçmen iradesi şimdi gerçek başkan ve kadroları ortaya çıkaracaktır, hırsızlık ve çalma işini bilenlerin mazbata aceleciliği ve hır gür çıkarıcı tavırları her şeyi açıklıyordu zaten, kısmi küçük bir tekrar sayım 29 binden 12 binlere düşürmüşdü farkı, tüm İstanbul düşünüldüğünde oy hırsızlığı nın boyutu insanı dehşete düşürüyor, bu ne çirkinlik ve kirlilik, yapılacak yeni seçim ile İstanbul gerçek sahiplerine kavuşacaktır..bu ve benzeri entrikalar, kumpas ve çalma çırpmalar can sıkıcı , bunun ötesinde bu zihniyetin İstanbul'u yöneteceği düşünmek bile kabul edilemez bir kabus , üstelik bir de ülke yönetimine talip olmaları Allah muhafaza..
....Mübarek günler serin serin geçiyor, ancak sosyal ve kültürel ve ekonomik sanatsal siyasal olaylar ise sıcak sıcak geçiyor , yeryüzünde ateşten gömlek misali giyinip kuşandığımız kimliklerimiz ve niyet amellerimizle geçiriyoruz günleri, o gün o saat her her birimiz mutlak ve kaçınılmaz ilahi adaletin önüne çıkacağız , bu dünyanın ölümünden sonra yeni bir dünya için yeniden var olacağız, ne mutlu Allah'ın nuru ile bakan yüzleriyle ak pak olan ferasetli müminlere o gün. , yazıklar olsun isyan ve inkar karanlığında günahkar kalan yüzlere diyorum , gecenin siyahından fazlası ile hüsrana uğrayan kara yüzlüler, günümüzde o kadar sık rastlanır oldular ki, adam bu milletin meclisine terörist sokuyor , yüzsüzlüğü şeytanı sollar halde dalga geçer gibi bana suikast için geldiler hedef bendim diyecek kadar kalbi ve aklı şeytan,böyle iblis karakterler yüzlerce bu cennet vatanımızı cehenneme çevirmek için çalışıyorlar..
...Bugün rüzgar yoğunluğu var, ağaçlar ve yapraklar çok yoruluyor, zaman zaman aksıyor iskeleye yanaşan vapurlar ve deniz rahat değil, günlerdir devam eden seçmen iradesi hırsızlığı ve gasp darbesi en nihayet YSK nın adil demokratik doğru kararı ile yeniden demokrasi ve seçmen iradesinin gerçekçi yansıması adına sevindirici oldu, ve aldığı karar herkesin saygı duyacağı ileri demokrasi adımı olarak tarihe geçecektir, yolda yüzlerine tükürülecek sözün sahiplerinin panik telaş yaygara düzenbazlığı böylece bitti, o kadar çok oldu bitti, yasa dışı hırsızlama vukuat işlenmiş ki görmezlikten gelmek çirkinlik ve kirlilik olacaktı, İstanbul yeniden yenilenme ve ambalajı sahte insanlardan kurtulma öncesi doğum sancılarını ysşıyacak elbette, fakat demokrasi kazanacak daha titiz ve adil bir seçim ve temiz sonuç ne olursa olsun yine herkesin saygı duyacağı demokrasi şöleni olacaktır... Tehdit komplo oldu bitti tamtamcıları suçları kara entrikaları ile hesap verecekler demokratik kurumlar karşısında..
....Hafta sonu,kuş sesleri yeşil ağaçlar kır çiçekleri ve parlak güneş mavi gökyüzü , en güzeli toprak kokusu çayır çimen tadı siniyor duygulara, oturup kalktığımız bu mekan , şehrin sıkıcı trafik ve yerleşim çarpıklığından insanı huzurlu boyutlara taşıyor...Çınaraltı insan kalabalığı ve bugün cuma, pazar akşamı ilk teravih namazı kılınacak, konuşmacı hocanın sesi çınaraltına hakim, sabah 04.05 imsak vakti diyor ve ekliyor, imsak oruca başlama vaktidir yemeğe başlama değil, bu ay oruc tutmanın faziletleri yanında mümin insanın bu ayın ibadet ahlakına uyumlu insanlar olmasını , mukabele okunması pazar öğle namazı öncesinden başlanacağını anlatıyordu..Bahar iyice yerleşiyor ve erik ağaçları kıskançlıkla saklıyor meyvesini, ve yeşil otların gür ve almış başını giden hali, bahçede kaybolma saklambaç oynama duygularını akla getiriyor, az sonra bir masa birkaç sandalye atıp oturmak kahvaltı yapmak neden olmasın..
.....Boyası tahtaları hayli eski ve yaşlı evin önünde bir hatıra fotoğrafı çekiliyorum, birbirine yaşlılık noktasında benzer iki dost gibiyiz, ondan etkilendiğim ve öğrendiğim o kadar çok bilgi tecrübe edindim ki, bugünün en verimli saatleri oldu benim için , burada bu mekanda bulunmakla hayatın burasından sonra daha özen göstereceğim hususları, uhrevi hayata dair hakikatleri yeniden kavrıyordum ..Duramadım, iç sıkıntımı beden yorgunluğumu bırakmak için sarı papatya denizi bahçeye gittim, ne kadar rehabilitasyon zengini bir mekan, çiçek kokusu ve yeşilin baskın cezbesi muhteşem görünüyordu..
...bugün gökyüzü ve şehir İstanbul , gri bir tablo gibiydi, bu gizemli sessiz ve yalnızlık hissini veren havanın farklı bir kokusu tadı ve güzelliği vardı, duygularımla özdeş bu tablonun içine giriyorum ben de.. dönüp dönüp bakıyorum şehir istanbul'a tekrar seni yazmak görüşmek üzere..

06.05.2019
mustafa kaya

30 Ağustos 2020 6-7 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar