Karanlığa Zıplayış

Karanlığa Zıplayış

Korkularımın beni tırnak uçlarıma kadar rahatsız ettiği bir geceye esir oldum yine. Kafamda bin bir türlü senaryo ve hep aynı sonuçlara ulaşmanın verdiği o çaresizlik... Bir şeye adım atma veya bir engeli aşmaya çok yaklaşmak nasıl bir histi sahi? Yani cesaret mi inanç mı anahtarıydı o kapının? Bilemiyorum...

Beyaz sayfaların kirlendiği bir dünyada yaşıyorum ben. Dört duvar arasında sıkışmış, yaşamanın gayesini sorgulayan biriydim sadece. Yüreğimin derinliklerine inmek kadar acı vericiydi soruların cevabını bulamamak. Acı veriyordu üstünü örttüğüm onca kabusu uyandırmak. 

Karanlığa öylece dengesiz bir zıplayış... Ve beni omuzlarımdan ayak kaslarıma kadar ilik ilik yoran o yalnızlık. Bir takıntı ya da saplantı... Aynı şey değil bunun siz de farkındasınız. İnkar edemezsiniz kelimelerin masumluğunu! Kendinizi kandırmak kolaydır. Bilirim... Perde perde solmakta olan ömrümün çilesinden bilirim. Kolaydır gerçeklerden kaçmak. Kalabalık bir metropol havasından karanlığa zıplayıştır, kaçmak. Boyun eğmektir bizi içten içe kemiren korkulara. Oysa bir nebze de olsa gülebilmeliydi insan... Samimi bir tebessüm. Sımsıcak bakışlar... Ve yaşamın gayesine takılı kalmayan düşünceler...


Demem o ki ben çok incittim yüreğimi. Bu kaçıncı kayboluşuydu ruhumun sayamadım. Hep erkenden kapadım gözlerimi... Ayak uyduramadım lacivert bir gecenin akışına. Klişe sözler ve hayaller arasında tökezleyip durdum. Bir adım atmam gerek farkındayım... Belki de sessiz bir zıplayış... Meçhul bir âleme, uçsuz bucaksız denizlere, ıssız şehirlere ve de bulutların bir tül misali gökyüzünü sakladığı yerlere. Karanlığa zıplayış dostlarım... Sessiz ve de yalnız...

24 Mayıs 2022 1-2 dakika 13 denemesi var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (6)
  • 22 ay önce

    İncir ağacının çiçeği yoktur aslında ama ruhu dinginleştirmek ve yeniden baharı getirmek için yüreğe güzel bir ironiydi sanırım Yazarımızın sembolize edişi kutlarım Hasan bey

  • 22 ay önce

    Çıtası sağlam güzel bir deneme okudum, farklı bir hikaye, farklı bir yalnızlık... Tebrikler Hasan bey.

  • 21 ay önce

    Çok güzel bir deneme .. Ne güzel anlatmışsınız. Sanki her kelimeyi yaşamışsınız. Hissederek okudum. Teşekkür ederim. Devamı gelsin ..