Kasa Raporu

Umutla biriktirdiğimiz kazanç kasası açılıp kapanmak ister rızkımızın kapımızın eşiğine geldiğinde... Bismillah deyip başladığımız sabahın ilk ışıklarındaki doğan güneşle gelen sonsuz bereketle... Kilitlenen kepenkler açılır; iştahla, hızlıca ve var gücümüzle! Işıklar yanar, ekmek teknemizin her köşesini aydınlatır tavandaki yapay ışıkla... Kırık ve puslu cama yansıyan gün ışığıyla dünden kalan peşimizdeki bereketimizle...

Dünden kalan çeyrekleri, yarımları toplayıp bütünleriz bugünün gelir giderleriyle...Kazandığımız veya kaybettiklerimizle...Neler olduysa!..Ekmek teknemizdeki ürünler dizilir raflara özenlice, sayarız tek tek sabırca, siler temizleriz hoş olmayan ne varsa, kapımızın önünde, camdaki oluşan buhar lekesinde ,tezgahımızda , elimizin altındaki kasada...

Bir kopek bakınarak geçer ürkekçe ve korkak selam verir gibi, yürüyen insanlar geçer habersiz ve ihtiyacı kadar bakınır cama; günaydın, hayırlı sabahlar! gelen sesler arasında günaydın, hayırlı sabahlar! cevap verilir giden sesin arkasından.

Gün bereketiyle gelir uzanır bir elde metalik paralar karşılığında raftan iner kayda değer ne varsa, poşetlenir kasa tuşuna dokunur parmaklar hızlıca açılır bereket kapısı yerleştirilir bozuk madeni paralar akan damla değerlidir, kasaya giren parada değerlidir kendinde değeri olmasa da..

Her kasaya atılan para birikir kasanın kendi bölümünde, alışveriş arabası dolar gelir kasa önüne her okutulan ürün elveda der gülümsemeyle inmiş olduğu rafa, mutlu olur ihtiyar kasa başında her kasaya atılan parada gelen para teselli olur giden ürünün üzüntüsüne... Raftaki değişik ürünler arkadaş olur girdikleri naylon poşette, çantada...

Bir el uzanır çekingen ve kısık sesle Allah Rızası için sınavı yaşarız kazandıklarımızın önünde, düşünür bakarız eli sahibine, para dolan kasaya sınavın şıklarını işaretlemeye çalışırken el kaybolur gözümüzün önünden... Verip vermeme arasında tereddüte düştüğümüz anlarda kazanacakken kaybederiz, kazanmak varken!

Her kasaya koyduğumuz kazançları biriktirmeye çalışırız gün boyunca, gün bitiminde.... Kasa başında camdan bir beden görünür yaşlı ve muhtaç tam önümüzdeki kaldırımda! Her kasanın çekmece açılışında unuturuz, kasa kapanmasında gözümüze takılır istemesek de! Saatler rızkımıza şahit olur yaptığımız her kasanın açıldığındaki yaptığımız şükürle alanlar olur alabildiğince ... Hayatta kazandıklarımızı da atarız kasanın en sağlam yerine birikir gün boyunca kasada biriktiği gibi gün sonunda toplarız kasada olanları...Giden - gelenleri alt alta koyar sonuca bakarız hep mutlu olurcasına umutla...

Kasa raporu bizi yarına götürür sevinç ve hüzünle... Kasada biriktirdiklerimizle beraber oluruz geceye ve yarına...Gün bitiminde kepenkler kapanırken Bismillah deyip, kilit vururuz ekmek teknemize...
Kazandıklarımızla döneriz bizi bekleyen güzel ailemize...

16 Ağustos 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar