Kediler İnsan Değildir

Bu bir reklam anekdotuydu. ''Kediler İnsan Değildir.'' kedi maması reklamı... Vahavvv! Etkileyici bir cümle. Daha da etkilisi var. Sadece kediler mi ''Bazı insanlarda İnsan değildir.'' O zaman, nedir sorusu gelecek aklınıza hemen. Nedir sorusunun o kadar çeşitli cevabı var ki inanamazsınız. Sadece etten, kemikten olmak insan olmaya yetmiyor maalesef...

Kedileri, köpekleri besliyoruz da, insanların, hele de yardıma muhtaç insanların neden bir kedi kadar, bir köpek kadar değeri yok yanımızda... İnsanın insana ettiği zulmü başka hiç bir canlıda göremiyoruz. Tamam avlanıyorlar, aç karınlarını doyurmak için, doğaları gereği, öldürüp yiyorlar, ancak insan gibi, yakaladıkları canlıya işkence etmek gibi bir davranışları yok.

İnsan olmayan, insanlıktan çıkan insanları ne zaman kazanırsak, kazanmaya başlarsak işte o zaman insan için, insanlık için umutlarımızda yeşerecektir yüreğimizde ve ruhumuzda... Merhamet duygularımızı yeter ki kaybetmeyelim...

Çekik Gözlülerin Doğu Türkistan'da Uygurlara yaptığına bakarsanız hayvanların, hele de o tabiatta vahşi diye geçen, çakalların, kaplanların, aslanların, çitaların ne kadar asil canlılar olduğunu hemen anlarsınız. Bazı insanlarda insan değildir, yakıştırması bunlara cuk oturuyor... Virüs denen illeti de bunlar başımıza bela etmemiş miydi sahiden?

Hani diyor ya koca şair, Nazım Hikmet ''Yok edin insanın insan kulluğunu. Bu cennet bu cehennem bizim.'' Hani nerede, kula kul olmayan ya da bundan imtina eden insanlar? Bizim elimizde dünyayı cennete benzer bir hale getirmekte, cehennem gibi yaşanılmaz kılmakta...

Hiç bir diktatör sonsuza kadar yaşamayacak merak etmeyin, hiç bir zulüm kıyamete kadarda sürmeyecek. Hani derler ya ''Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste.'' Tabi ki kediler insan değildir, ama bazı insanlarda insan değildir. Nedir o zaman sorusunun da bir dolu cevabı vardır. Siz onlara ister yaratık deyin, ister canavar deyin, ister alçak deyin, onlar bildiklerini okusunlar bakalım ölümlü dünyada... Keser döner sap döner gün de gelir hesap döner...

22 Ocak 2021 1-2 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar