Kime Göre Bayram

Açlık yoksukluk, borçları yüzünden beylik tabancalırı ile intihar eden polisler, sokaklarda şu anda titreye titreye kendini zehirleyen küçük çocuklar, savaş, kan, cinayetler, 13 yaşında kıza tecavüz edip yargılanmayan topal bir yargı, zenginler yine zengin, kara para, şu an ben bunları yazarken, kötülüğün bini bir para.
Bar tuvaletlerinde kendine altın vuruş yapan liseli bir sübyan, ya da ailesi tarafından terk edilen garip bir çocuk, bir oğul gözyaşlarında bir anne, bayraklarla sarılı tabutlar, birbirlerinin kanına giren hesapsız günahkar kardeşler, para için kendini satan genç kızlar, kadınlar, para için çalan çırpan soyan bir çocuk, gözleri kör bir dilenci, sokakta ölmek üzere olan hayvanlar, cam silen çocuklar kefenlerine kadar işleyen fakirlik. Kime göre be neye göre bayram,
Bir insanı boğazlamanın günahı, bir danayı boğazlayarak geçecekse eğer ve bir vicdan muhasebesiyse hayat.
İşte sen şimdi paranın verdiği güç ile aldığın o anguslardan daha angus olduğunu bir ben bilmiyorum elbet.
Senin döktüğün kana Tanrı'nın ihtiyacı var mı ? Sanıyorsun ki bir kana bulanan bıçak silecek yıktığın evlerin hesabını .
Gerçi sana günah yok, günah bana günah, bir ekmek çalmışım açlıktan titremeden hesabını nasıl veririm düşüncesindeyken, bu benim vicdanım.
Sen kaç kat toprak atmışsın üstüne bir de kanlar akıtırsın ardından doyulmaz tadına yaptığın kavurmanın .
Sen kaç yıl kaç gün geğire geğire yattın o yatağında yediğin bifteğin ardından
Hani be, komşusu açken uyuyan bizden değildi. Artık komşusu ölse de umrunda değil zaman öyle bir zaman.
Beş kuruşun hesabını yaparken bana verdiğin maaşın, çocukların çifte kurban keser kırk gün kırk yıl bayram onlara.
Nerededir bu paranın ana damarı, sen hangi maddenin başını tutuyorsun ki biz kazdığımızda sadece kan ve toprak üstümüze çöküyor . Altından gemiler yapsak.
Kime bayram be kime ?
Sen zaten süte batırılmamış ak kaşıksın, hacca da gider kurban da kesersin onlar zaten sana farz.
Ben günahlarımda ve kendi kanımda boğulurken, vebalini bir bıçağın üstüne yaz ve çal bir koçun boynuna. Bu pisliği kan temizler ancak.
Eş dost akraba toplanın şimdi sevabınız üstüne şerbetler için, hemen ardından biraz da yutacağınız yetimin hakkını.
Ne de olsa seneye yine bayram, yine keseriz sileriz bütün senenin günahlarını..
Bu kadar basitmi be, sen yiyeceksin ben bakacağım ve kıyamet kopmayacak, kader bu ya sadece bana örmüyordur ağ, gün gelir ben de bir kodaman keserim önümüzdeki kurban, vebalim bir dahaki ramazan ...
Ve sana hala bayramsa bence sen insan da değilsin artık...

İyi bayramlar...

05 Kasım 2011 2-3 dakika 8 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    Sevgili Ertan Korkunç; gerçekten, korkunç güzel yazmışsın. Kutlarım seni...

  • 12 yıl önce

    Teşekkür ederim Kayhan bey sanırım bir sizin algınızın süzgeçinden geçti yazı Teşekkürler

  • 4 yıl önce

    Sanırım ayni fikirdeyiz cansın sen be adammm