Kırık Kalpli Mekânlar-3

Başlangıçtan faniden ebediyete giden yerin varış durağı. Bir başka alemin istirahatı yeni baki hayatın başlangıcı... Sonu olmayan alemin başlangıcı... Cansız bedenlerin barışça istirahat ettikleri mekandır orası. Kimi şehrin göbeğinde kimi kıyısında... Kimi köyün içinde, kimi kimselerin uğramadığı uzak bir yerlerde!..

Mezarlarda ağaçlar bir başkadır uzun uzun serviler, çınarlar, çamlar ve güller en güzel endamını yansıtır gökyüzünün parlak güneşine, duygu yüklü bulutuna, lapa lapa yağan karına, sıralı gündüzüne, karanlık gecelerine, parlayan ay ışığına, esen bahar kokulu meltemine... Gölgelerinin en koyusunu dibindeki mezara yansıtır mezar başında bekleyen bir sevgili gibi...

Dar alanda ama barışık ve sessizce... Mezar taşlarına yansımıştır yaşamı çevresi ve dünya hayatı... Doğum tarihi belli olmayanlar, yüzyıl öncesinde yerini ayıranlar, mezar taşlarında yazısı silinenler, kırılanlar, oymalı yazılar, şiirler, anlamlı sözler, düşülen notlar, ruhuna fatiha'lar, kalın taş duvarlar, çalılar, otlar ve üzerinde yaşayan küçük canlılar...

Desen desen hat olmuş mezar başında şehrin merkezinde sessizliğiyle şehrin gürültülü hareketli geçen her günde bastırmış gizemli mekânıyla... Her kabristan bir hayattır uhrevi dünyada... Ebedi komşuluk mezarlarda tahsis edilmiş ada ada değil küçük toprak parçalarıyla... Ağaçların dalgalı salınımına rüzgârın esişine bırakmıştır mezar taşları...

Besmele'ler en anlamlı sözlerin sığabilecek kadar yazılmaya çalışılmış taşların önlerine...
Sessizliği soğuktur yanından geçene kafaların çevrildiği yanından hızlı adımlarla yüründüğü sessizlik şehri derin ve sakin... Fatiha'lar şehrinde yaşayanlar geçen her adımda bir fatiha gönderilmesini bekler durur ağızdan çıkacak bir amin'i bekler o sessizlik fatiha'lar mekânında... Omuzlar üstünde gelenler hep yer bulur mezarların engin genişliğinde cansız beden bir yerlere sıkışır ama ruhların berzah yolculuğunu yaradana doğru...

Şehrin ortasında mezarlar sessiz ve yalnız... Kasabada, köyde sıla-i rahimsiz gözlerden epey uzak... Gözden uzak gönüle de uzak düşmüş kalplere... Bayramdan bayrama hatırlanır olmuş albenili mermerle çevrili mezarlar... Kabristan yanından geçerken hızlı hızlı değil en azından bir fatiha okuyarak aminlerle selamlamalı... Dünya cazibesine dalmış kalp ve göz bir nebze olsun mezarlıklara mezar taşlarına bakarak derin sessizliğinde göz gezmeli

19 Aralık 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar