Kırık Tesbih Tanesi

Tesbih tanesi olmak ebatına göre tane tane... Yanındaki taneyi kıskanmadan, dokunarak ince ipe dizilerek imameye uzanmak... Her dokunan elin çizgilerinde sıcaklığı hissetmek siyah taşın çekirdeğinde... Gencin neşesinde...Yaşlının özleminde tesbih tanesi olmak!

Kara ve kıraç toprağın taşlarla süslenmiş toprağın bağrında kıvrım kıvrım yol almak, yerin altına gidebildiği kadar enince damarında bir dokunuşu beklemek... İnce ince kopmak sert gövdenin bünyesinden bir elin parmaklarına dokunmak kara gözbebeklerin bakışlarında, usta ellerin sıcaklığında küçük küçük fazlalıklardan törpülenmek, biçimsiz halden biçimli hale yol almak...

Usta ellerin altında fazlalıklardan sığrılarak bir kıvama dönüşmek, keskin uçlar arasından ince ince törpülenmek biçimsiz halden biçimli hale dönüşmek...Özünün ortasından ipin geçeceği yol açmak küçük tesbih tanesinin ortasında imameye el uzatmak. Hayatını imamenin güvenine sımsıkı bağlamak. Simsiyah olan mat taşın kendi tozunda tozlanarak parlamak ayna gibi...

Ebatlanmak bulunduğu kapta tek tek ince ipten sıra sıra yer bulmaktır tesbih tanesini. İmameyle doğar tezgâhın üstünde... Sahibini bekler camekânlı askıda parlak parlak işlemeli Oltu taşı tesbihi... Küçücük taneye tek tek dokunuşla işlenmiş gümüşün rengi taşın siyahına... Gümüşle işlenmiş tanede mutlu olmak.

Bir nasırlı el dokunur çeker taneleri tek tek... Bir gencin bileğine takılıdır, bir namaz kılanın seccadesin başucunda dokunuşu bekler sabırla... Sohbetin koyulaştığı vakitte sabırla beklenen vakitte çekilir teşbih taneleri... Öfkeye kırılır tesbih tanesi... Tanesi kırılan tesbih tanesi düşmek ister tutunan telde... Onarılmaz kendi bünyesinde... Bir avuç içinde kırılan tane olmaktansa, olmamayı ister imameye bağlı olduğu telde...

Bir tesbih tanesi için ne emekler verilmişti göz nuruyla atölyede tezgâh başında... Her tesbih tanesi 'bir el' de olabilmek için keskin uçların önünde alınterine bereket olmuştu... Her parlayan oltutaşı tesbih tanesine işlenen göz nuru verilmişti. Tek tek dizildi, bakıldı ve okşandı.

Oysa, bu oltu taşını sana anlatmaktır dileğim; çıkarılması, işlenmesi ve tane olmak zor sanattır. Emekle dizilen teşbih tanesinin kırılan tanesi onarılmaz kırılan tane düşer... Kırık taneli teşbih ilgi görmez bakışlarda... İlgisiz gözlerle karşı karşıya gelmektense kırık tane olarak toprağa karışmak ister tıpkı kırılan kalp ve insan gibi...

03 Ocak 2019 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar