Kırıntılar

8 Muhtelif yazılarımdan Kırıntılar







ZAMAN, sonsuzdan gelip, önümüzden geçerek sonsuza akan bir nehirdir.
HAYAT, bu nehir önümüzden geçerken eğilip, elimize doldurarak içtiğimiz bir avuç sudur sadece...
Bu su, acı da olabilir, tatlı da... Buna da KADER diyoruz...

*
Bir kemanın tellerine, ne kadar dokunsanız, ancak bir kaç tıngırtı duyabilirsiniz.
oysa, 'yay, sevgi kadar yumuşak, sevgi kadar hassas ve bir âşığın duygusallığıyla okşarcasına dolaşınca üzerlerinde, dünyanın en güzel seslerini verir o teller...

*
Gerçekte, salt çirkin olan hiç bir varlık yoktur.
İnsanlarda hayvanlarda, bitkilerde, hattâ cansız varlıklarda, yaratılmış her şeyde güzellikler vardır.
Ancak bizler, ilk bakışta güzelliklerini göremediğimiz, anlayamadığımız şeylere, ondaki güzelliği aramak, görmeye çalışmak yerine, ÇİRKİN deyip geçiyoruz.

*
Bir kadın, daha güzel görünmek i.in ne yaparsa yapsın, hiç bir ayna, onu, seven erkeğin gördüğünden daha güzel gösteremez.

*
Balıklar, mutluluğu içinde bulundukları denizde aramalı bulutlara yükselmeyi, göklerde uçmayı hayâl etmemelidir.
Çünkü bir balık, ancak bir martının ağzında yem olarak göklerde uçabilir.

*
Küçük insanlar, küçüklükleri görülmesin diye, güneş ışığından kaçar, güneşe arkalarını dönerler.
Akşama doğru, güneş alçaldıkça, gölgeleri uzar ve büyür.
O küçük insanlar da, gölgelerine bakıp, kendilerini büyük adam sanmağa başlar.
Oysa, az sonra güneş batacak ve o gölge de yok olacaktır.

*
Bir insanın, hayatında çıkabileceği en yüksek yer, olduğu gibi göründüğü yerdir.

*
Güllerle papatyaları aynı vazoya koyarsanız, ne gül o güzel kokusunu kaybeder, ne de papatya o saf beyazlığını.
Sadece, zevkiniz tartışılabilir...

*
Allah'ın emirlerine uyarak kulluk, aczin değil, gücün ve bilincin eseridir.

*
YAKAMOZLAR, ne denizin mehtapla cilveleşirken taktıkları pırıltılı süsler, ne de, denizin derinlerindeki efsunlu bahçelerde yaşayan ateş böcekleri değildir.
Onlar, sevdiğinizin yanınızdaysanız, onun saçlarından dökülen yıldızlar ve sevdiğinizden uzaktaysanız, içinizde yanan özlem ateşinden denize sıçrayan kıvılcımlardır.

*
Alçak gönüllülük, hiç bir zaman kişiyi küçültmez.
Tersine, tevazu, sahibini yücelten bir karakter yapısının ilk basamağıdır.

*
Yüzüğü hoş gösteren, elin zerafetidir
Hasmı dosta çeviren, dilin maharetidir

*
Dostluk tarlasına lânet ekenler
Hasat vakti mutlak pişman olurlar.
Sevgi yağmurundan korkup kaçanlar
Islanmazlar ama, hepten kururlar...

12 Temmuz 2017 2-3 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar