Kıroloji Biliminin İncelikleri

Kısaca Kırobilimi olarak da adlandırılabilir Kıroloji... Tabi bu bilimle uğraşanlara da haliyle Kıro denildiğini söylememe gerek yok... Kıroloji bilimi ile hemhal olmuş Kıroların en büyük özellikleri hiç bir kural tanımamalardır... Kuralsızlık adeta onların kimlik kartı gibidir...

Başka bir isimle de anmak isterseniz Maganda da diyebilirsiniz... En büyük özelliklerinden birisi ki aslında müthiş bir özellik olup şimdiye kadar onlardan başkasında da görülmemiştir, evet sıkı durun söylüyorum ''Okumadığı ve araştırmadığı halde her şeyi biliyor olmak.'' Bu özellik şimdiye kadar onlardan, yani kırolardan başkasında görülmemiştir...

Bir Kıro ile kesinlikle tartışmaya girmeyin, yenemezsiniz... Onların bir lakabı da ''Yenilmez Armadadır.'' Kıroları bol bol pohpohlayın ''Sen şöylesin sen böylesin, sen aslansın, sen kaplansın, seni tanımış olmak bizim için büyük bir şans,'' Bayılırlar birileri tarafından pohpohlanmaya... Ben merkezcidirler, merkezde hep kendileri vardır, diğerleri ise figürandır onların gözünde...

Her yerde karşınıza çıkabilirler Kırolar... Bir otobüs durağında sıra beklerken. Bankaya herhangi bir işlem için gittiğinizde... Çok katlı bir binanın asansörüne binerken. Zaman ve mekanın onlar için hiç bir önemi yoktur. Yeter ki kıroluklarını gösterecek orada bir kaç insan olsun... Ha bir de şöyle bir durum var ki sakın ama sakın kıroluklarını yüzlerine vurmayın, böyle durumlarda zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyorlar, hiç bir faydası olmuyor, benden söylemesi...

Bazen hiç tahmin etmediğiniz, düşünmediğiniz bir yerde karşınıza çıkabilirler Kırolar. Böyle durumlarda kuracağınız cümleleri ve kelimeleri çok dikkatli seçmeniz sizin menfaatiniz icabıdır. Unutmayın ki ''Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak.'' onların en büyük özelliklerindendir. Böyle bir özellik kırolardan başka hiç bir kimsede de bulunmamaktır...

Kıroları bol bol övün. Sen şöylesin sen böylesin, sen olmasan biz ne yapardık, sensiz bu çark dönmüyor. Yürü be koçum, aslanım kim tutar seni gibi, cümleler kurun, işte o zaman o kıro sizi çok sevecek ve bağrına basacaktır...

Kırolar bir doçent ya da profesör ile tartışırken bile onlara ders vermeye kalkarlar. Bunu anlayan Hocalar da tevazu göstererek ''Aferin koçum benim uzmanlık alanım olmasına rağmen işte bende senin kadar biliyorum.'' diyerek konuyu kapatır ve oradan hızlıca sıvışırlar... Kıroların bitirdiği yegane okul olan Hayat Açık Öğretim Üniversitesinde ise eğitim ve öğretim hiç bitmediği için, kırolar sosyal medyalarına Hayat Üniversitesi diye de yazmakta bir sakınca görmezler...

30 Ocak 2024 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (4)
  • Merhaba Ahmet Bey, mizahı şahlandırdınız yine. Ne diyeyim Allah (c.c.) cümle âlemi kıroların şerrinden saklasın. Yazınıza ek; olsun ülkemizde okumuş kıroların oranı hayli fazladır farkında mısınız? Profesörlük payesi almış kırolarımızı da unutmayalım. Esenle.

  • 2 ay önce

    Başlık güzel, yazan güzel... Neylersin.. Kutlarım, sağlıcakla...