Kocasından Dayak Yiyen Kadınların Dikkatine

Kadınlar için ne kötü bir durumdur kocalarından dayak yemek. Yemek yemeye ve sonrasında onu sindirmeye benzemez. Dayağın sindirimi çok zordur, bazen hiç yoktur, yediğin dayak yanına kâr kalmasa da...

Komşulara ve akrabaya yalan söylenir durur. Merdivenden düştüm, denir, yürürken ağaca çarptım, denir. Ağaç bana çarptı, denir, kafama kiremit düştü denir, amma velakin kocamdan dayak yedim, denmez... Oysa ki gerçek çok farklıdır. Hem beden hem de ruh zedelenmiştir... Beden yine bir şekilde kendi kendini onarır da, ruhu ne yapacağız? Onun tamiri, onarımı çok zor, karşıda ki insanda sevgi yoksa. Sevgi olsa zaten kadına el kalkmayacağını bilmeli, bilir...

Bir de çocuklar varsa evde, kadın dayak yerken, o çocukların bozulan psikolojisini, kim düzeltebilir ki? Adam bir odada karısını döverken, söverken, çocuklarda başka bir odada birbirlerine sarılarak ağlaşır dururlar...

Eli ağır bir adamın, mutlaka yüreği de ağırdır, kötülükler ile doludur... Kadınların, kadınlarımızın kıymetini bilmeyen erkeklerden Allah hepimizi özellikle de bacılarımızı, kızlarımızı muhafaza eylesin, diyelim..

Böyle durumlarda acil ulaşılması gereken telefon numaralarını mutlaka bilmesi lazım bilinçli kadınlarımızın... Tabi dayak olayından sonra kadının bir müddet sosyal ve psikolojik destek alması da kaçınılmaz olacaktır... Saçmasapan bir atasözü olduğunu bildiğim ki hangi atamız söylemiş ise, hiç mühim değil ''Kadının karnından sıpayı sırtından sopayı eksik etmeyeceksin.'' cümlesini artık hayatımızdan çıkartmamız lazım.

Daha çok düşük eğitim düzeyi olan kadın ve koca arasında yaşanmakla birlikte bu dayak olayı, meslek sahibi olmayan ve kendi ayakları üzerinde durup parasını kazanamayan kadınların evlerini terk etmesi de hayli zor bir durumdur.

Kadınlarımız mutlaka meslek sahibi olup, sevdiği biri ile evlenmeli ki yarın başına gelebilecek her türlü talihsiz olayda ne kocasına, ne de kocasının ailesine eyvallah etmeden, yaşamını sürdürebilme cesaretini göstersin. Dünya kadın ve erkeğin, dayaksız, şiddetsiz, sevgi dolu birlikteliği ile daha da güzel bir dünya olacaktır...

16 Kasım 2020 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar