Küçük Esnaf Yakınmaları

Bizler ayakkabıcılık mesleğinde yıllardır faaliyet gösteren ve KOBİ diye tabir edilen bir işletmenin yöneticileri ve ortaklarıyız aynı zamanda. Firmamız babamız ve dedemiz tarafından daha biz doğmadan kurulmuş önce şahıs firması olarak daha sonra da limited şirket olarak faaliyetlerine devam etmektedir...



Bizler küçük esnaflar olarak kendi çapımızda esnaflarız, her ne kadar eskiye nazaran işlerimiz ve yoğunluğumuz azalsada, bu piyasada kendi yağımız ile kavrulup duruyoruz kimseye ilişmeden kimsenin canını yakmadan. Bu konuda hiç mütevazi olmayıp kendimiz ve firmamız ile de gurur duyarız, en az bizim gibi olan herkes kadar...



Son beş on yıldır ekonomimizin çok da iyiye gittiği söylenemez. Her ne kadar başımızdakiler pembe tablolar çizip göz boyamaya kalksada. Bizim çevremizden gözlemlediğimiz, esnaf arkadaşlarımızdan dinlediğimiz, kendimizden de bildiğimiz kadar her geçen gün bir önceki günü aratıyor. Piyasada anormal miktarda para kıtlığı var, sade para kıtlığı olsa iyi, iş azlığı ve geriden gelen çırak ile kalfanın olmayışıda ayrıca işlerimizi etkileyen olumsuz etkenlerden bir kaçı...



Bizim gibi küçük esnaflar toplumun çimentosu, demokrasinin temeli ve olmazsa olmazlarındandır. Bizler küçük esnaf olarak bizden büyük OBİ yani orta büyüklükteki esnafları yaşatırız, onlarda daha büyük anonim şirketleri ve holdingleri beslerler. Bizler ayakkabıcıyızdır, araba tamircisiyizdir, kasapızdır, bakkalızdır, badanacı boyacıyızdır, berberizdir. Evimize elimizin emeğini alnımızın terini götürürüz çoğu zaman. Tek derdimiz evlatlarımıza helal lokma yedirmek ve bu toplumda insanca yaşamak, ülkemizin birliği ve bütünlüğünüde sonuna kadar savunmaktır.



Size nasıl sesleneyim ülkemizin büyükleri mi diyeyim, ya da bizi yönetenler mi diyeyim, her kim iseniz kimsiniz. Biz küçük esnaflar olarak bu ülkenin birleşitirici ve bütünleştirici unsurlarıyız, bizi bitirmeye, bizi büyük holdinglere ezdirmeye kalkışacağınıza bizi koruyun daha da güçlendirin ki, toplumumuz ayakta kalsın yere daha sağlam bassın. Biz belki küçük bir işletme sahibiyiz ama çevremizle, baktığımız kişiler ile düşünürseniz dört beş kişi olarak saymanız lazım ve çıkan rakamıda milyonlar ile çarpmanız lazım...



Aramızdan bazen her iş kolunda nadiren olduğu gibi çürük elmalar, sahtekar meslektaşlarımızda çıkmaktadır. Bu sebep ile bütün sektörü suçlamak tabi ki abestir. Birçok mesletaşımızın sosyal güvencesi yoktu zamanında, şimdilerde bunu biraz biraz artırdık ama yine de yeterli değildir. Meslektaşlarımızın bir arada bütünlük içinde çalışacağı site türü işyeleri hem mesleğimize saygınlık hem de ciddiyet kazandıracaktır, bu her meslek için geçerli bir şart olsa gerek...



Günümüz vahşi kapitalizmi küçük esnafların yaşamasına, alın terlerinin karşılığını almasına daha doğrusu insanca hayat sürmesine olanak tanımamak için elinden geleni yapmaktadır. Oysa ki küçük esnaflarda bu memleketin dürüst, namuslu, çalışkan ve vatan sevgisi ile dolu birer bireyleridir, kanaatkârdır çokları. Aslolan insanca bir hayat sürmek ise bizim konumumuzda olan tüm esnaf arkadaşlarımızı hoş tutmalı ve vahşi kapitalizme ezdirilmemesi için hem devlet hem de millet olarak çaba gösterilmelidir. Sevgi ve saygılarımla...

21 Eylül 2012 3-4 dakika 1378 denemesi var.
Yorumlar