Küfür Dilin Yongası

Küfür ne kadar da çabuk dilimizin yongası oldu ama. Nasıl bu kadar sık dahil oldu cümlelerimize.  Her 2 kelimemizden biri edebden uzak oldu. Tabi ki filmlerde ki gibi nazik ve İstanbul Türkçesi ile konuşmamız beklenmiyor ama gençlerin hatta ilkokul çağındaki çocukların bile ağzı o kadar bozuk ki. Bi yaşıtına hitabını geçtim bi büyüğüne bile hakaret etmesi küçük bi öfke kıvılcımına bakıyor.

Buna ne sebep oldu? Eğitimin yetersizliği? Ahlaki bilgilendirmenin olmaması? İkisininde payı var tabi ama bunun sebebi ebeveynlerin ilgisizliği. Benim çocukluğumda bi anne çocuğu ile saatlerce ilgilenirdi. Bunu sadece onunla vakit geçirip eğlenmek olarak algılamayın. Oğluyla tartışıyor ya da onun istemediği bir şeyi yapıyor bile olsa bunu yüzüne söyler olmaması gerektiğini üşenmeden anlatırdı. Şimdi bi çocuk ağlamaya başladığında gördüğü ilk şey annesinin yüzünden ziyade tabletinin kilit ekranı oluyor. insanlar daha yoğun, bunda hem fikiriz. Ailede iki birey de çalışıyor, bu da kabul edilir ama olay bu değil. Olay ilgisizlik... ilgisiz yetişen çocuk ağzını da bozar, ahlakını da. İlgisiz yetişen çocuk derslerinden de kopar, hayattan da...

30 Ocak 2020 1-2 dakika 6 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 4 yıl önce

    Bizim çocukluğumuzda dini ve siyasi baskılar bu kadar çok değildi ki:( zamanımızda artık büyükler küfrü yaşam biçimi yaptı maalesef istemeyerek de olsa