Kurdele

Başarı insanların kendini hoşnut tutması için gerekli olan temel ögelerden biridir.Bizler attığımız her adımın ardında bir amaç saklıyoruz.Hani bazen bir kişiye amaçsız deriz ya benim için böyle bir insan hiç var olmadı.Çünkü bizler iyiliği de kötülüğü de bir amaç uğruna yapıyoruz.Başarı...

Örneğin bir çocuğun derslerine çalışmasının sebebi öncelikle ileride meslek sahibi olabilmek değil,ebeveynlerinden duymak istediği takdirdir.Meslek edinmek ikinci plana atılan bir amaçtır.Madem çocuklarla başladık onlardan başka bir örnek daha verelim.Yine bir çocuğun okulda arkadaşlarıyla yaşadığı bir sorunda öğretmenine danışmaktansa kavgaya başvurması hem akranlarından takdir görmek isteği hem de güç göstergesinin bir eseridir.Peki bu durumlar büyüklerde görülmüyor mu?

Tabi ki hem de çok daha fazlasıyla.Günümüzde "modern" anlayışına uymak için çeşitli çabalar gösteren insanlar çok fazla.Modern olmak,günümüz çağına uymak güzel bir şeydir tabi ki.Ama biz modern olmaya pek de bu amaçla çalışmıyoruz.Diğer insanların takdiri yine burada da bizim en büyük hedefimiz oluyor.Buna toplumda eziklenme korkusu da denebilir.Ve bir annenin evlatlarının iyi yerlere gelmelerini istediği,onların rahat bir yaşam sürmesini istediği aşikardır.Fakat burada da akrabaların çocuğunu övmesinden aldığı hazzı da göz ardı etmemek gerek diye düşünüyorum.

Bu örneklerden de gördüğümüz gibi biz insanoğlu takdire açız,övülmeye açız ve bizim bunlar olmadan pek de hayattan zevk alabileceğimizi düşünmüyorum.Sözün özü bizlerin hayattan haz alabilmemiz için gerekli olan en önemli şeylerden biri yalnızca bir kurdele...

22 Haziran 2021 1-2 dakika 35 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (1)
  • 2 yıl önce

    Sanırım Ego tatmini de diyebiliriz bu duruma. Kiminde daha yüksek, kiminde daha düşük. Ve egosu yüksek olanlara bir de kibir ekleniyor ki sormayın gitsin. Ve evet bizi bu hallere getiren en büyük etken de özellikle annelerin: "Falanca ne der?" Korkusunun yarattığı rekabet duygusu diyebiliriz. Modernleşmenin etkisi ne kadar bilmiyorum ama evvel zamandan beri var bu durum. Domino etkisi söz konusu... Bir de küçük yerlerde yaşanan mahalle baskısı ve bastırılmış duygularla büyümenin de etkisi ekleyebiliriz. Şunu da ekleyip gideyim; belli bir ideolojinin dizayn edilmeye çalışıldığı toplumlarda ödül en güçlü öğretici olabiliyor. Kurdele gibi... Daha küçük yaşta empoze edilmeye başlanıyor rekabetçilik. Büyüdükçe de bu rekabet hırsıyla yükselmek için gözünü kırpmadan başkalarının üstüne basabiliyor bir çok kişi. Çok önemli bir konuyu gayet açık ve net ele alan yazınızı keyifle okudum. Saygılarımla....