Kurtlar Sofrasında En Lezzetli Yemekler

Kurtların yalnız gezdikleri de olur, sürü ile takıldıkları da... Araştıralım bakalım bu Kurtlar Sofrası nasıl bir sofra ve Kurtlar Sofrasının en lezzetli yemekleri nelermiş... Patates kızartması, kola ya da ayran demeyeceğinizi adım gibi biliyorum...

Kurtlarda çeşit çeşit, bir normal kurtlar var, Sibirya Kurtları var, Meksika Kurtları var, Avrasya Kurtları var, daha çok var var olmasına da hepsini saymaya kalksak billahi yazı mazı bitmez, biz biteriz... Ha bu arada, her şeyin Latince bir ismi var ya kurtlara da Canis Lupus derlermiş bu Latinler... Hani o meşhur ''İnsan insanın kurdudur.'' lafı da Latincesini söyleyecek olursak ''Homo Homini Lupus.'' o da böyle oluyor...

Tavşan Yahnisini çok severler kurtlar, diyeceğim, siz de inanmayacaksınız tabi ki... Tavşanı pişirip yiyecek halleri yok yakaladılar mı parçalarlar hep beraber ailecek... Baba Kurt, Anne Kurt, yavru kurtlar... Bir dakikada ham yaparlar o güzelim tavşanları... Zannederim bir oklu kirpiye diş geçiremiyorlar ki oklu kirpiye daha büyük aslan kaplan bile bir şey yapamıyor kolay kolay...

Ha bir de Elma Kurtları var. Kurt ise onlarda kurt yani, küçük müçük, neticede kurt. Onlarda elmanın içine girip oya oya elmayı bitirir. Ama şöyle de bir şey söylerler, elma kurtları hormonsuz elmaların, sağlıklı elmaların, ilaçsız elmaların içine girerler, kurt girmiş elmaları kurdu azat ettikten sonra yiyebilirisiniz diyorlar uzmanlar...

Ergenekon Destanında da Kurtların atalarımıza yol gösterdiği anlatılır. Kurtları evcilleştirmek çok zordur, esaret altında yaşamayı hiç sevmezler. Kurtlar hayatlarını tek eşli olarak devam ettirirler, bu da önemli bir bilgi...

Bir kurt ile karşılaştığınızda;

''Eğer bir kurt görürseniz o sizi görmeden sessizce oradan uzaklaşmaya çalışın, dikkatini çekecek harekeler yapmaktan, görünülür olmaya çalışmaktan sakının. Unutmayın kurtlar sürü halinde yaşarlar, eğer bir kurt gördüyseniz sürüsü de yakınlarda bir yerlerdedir. Kurtlar zaman zaman yalnız başlarına dolaşsalar da sürü halinde avlanırlar.'' Bunu da önemli bir bilgi olarak not edelim...

Her ne kadar Kurtlar Sofrası için geyikler, ceylanlar, iyi bir yiyecek ise de siz de dağlarda taşlarda gezerken mutlaka tedbirli olun. Kimse Kurtlar Sofrasında kurtların öğle yemeği olmak istemez. İnsan geyiklere, ceylanlara ve benzeri hayvanlara da acıyor haliyle ama o olay tabiatın, ekolojik sistemin sürmesi için bir yerde gerekli...

Kurtlar Vadisinde insanlar ne arıyor, diye de soruyorsanız, o da işte öyle bir dizi idi, umalım ki fazla seyretmemişsinizdir. On beş yirmi sene o dizi ile insanları uyuttular durdular, Türkiye'nin toplumsal gerçeklerini anlatıyorlar, diye... Bir de o dizi başladıktan sonra Türkiye'de ki suç oranları nereden nereye gelmiş ona baksınlar...

Tabiatın içinde kurtlar ekolojik sistemi dengede tutmak için her zaman var olacaklardır. Vahşi bir şekilde avlamak yerine, insanlara saldırmadıktan sonra, bırakalım onlarda tabiattan paylarını alsınlar, yaşasınlar... Bu dünya hepimize yeter...

06 Aralık 2020 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar