Leyla

Herkesin kaybettiği bir Leyla'sı olmalı.
"Hay ben senin yapacağın işe" diyerek kişiyi kendi kendine sövdürmeli Leyla'ĺı zamanların kıymetini bilmemekten mütevellit
Her sabah aç karnına bir beher miktarı şiir okumalı mesela Leyla.
Sesiyle bütün uyku apnelerini iyi etmeli. Kahve gibi aklı keskinlestiren sesiyle hem de
Çikolata gibi sesi olmalı mesela Leyla'nın. Bazen bitterli bazen sütlü bazen fındıklı fıstıklı. Dinledikçe komaya sokmalı ama öldürmemeli.
Halil Cibran okuyamazken, kavrayamazken, anlayamazken sen, O gelip dirhem dirhem kulağına akıtmalı.
İyi bir Leyla genelde gece ayazında üşürken sesi titreyerek balkonda sigara içmeli ya da.
Tütünün yanarken ki hışırtısı ile Leyla'nın yutkunuşundan bir Vivaldi koncertosu temayüz etmeli.
Gözleri inci mercan olmalı Leyla'nın. Hiç kimseyi andırmamalı. Hiç bir kadın onun gözlerinde yeniden dirilmemeli.

Leyla kaybedilmeli evvela..
Hasretinden kompartımanları kovalanmalı şimendiferlerin.
Gazetelerin zayi ilanları taranmalı.
Leyla'nın izi bir ibadet hazzı ile sürülmeli.
Ya da Ali abinin son Batum seferinde kumardan geriye kalan üç beş kuruşu ile aldığı Pallantines'i eşliğinde "Su ver Leylam" dinlenmeli ve yorgun ama bir o kadar da dilbaz halle vokal yapılmalı.
Gün agardiginda bulunamamalı.

Ama bulunmalı..

Leyla mevsimsel bir romatizmal ağrı gibi vakti merhun dolduğunda sızlatmalı..

Ezcümle Leyla;
Gel!
Çünku gelmen gerek..

12 Eylül 2023 1-2 dakika 4 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (1)
  • 7 ay önce

    Herkesin kendine göre kendi kafasında bir leylası vardır mutlaka kaybetmemeli o leylayı ki hayat zaten Leylalar oldukça daha bir anlamlı daha bir zevkli... Kutlarım yürekten...